Samsungin Galaxy-brändi on ollut keskeinen osa yhtiön mobiilituotteita jo vuosia. Brändiä on käytetty niin puhelimissa, tableteissa, älykelloissa kuin kuulokkeissakin, ja tietysti brändi on erittäin vahva ja tuo mieleen heti Samsungin. Samsung harkitsee kuitenkin merkittävää brändiuudistusta, jolla se tavoittelisi entistä premium-painotteisempaa asemaa ja vahvistaisi asemiaan Applen rinnalla.
Samsungin nykyisessä valikoimassa Galaxy-brändi kattaa laajan skaalan laitteita, joiden joukossa on niin premium-mallit, kuten Galaxy S -sarja sekä edullisemmat laitteet, kuten Galaxy A- ja M-sarjat. Vaikka mallistot erottavat tuotteita eri hintaluokkiin, niin kaikki kuuluvat silti Galaxy-perheeseen.
Uuden raportin mukaan Samsung saattaa suunnitella uuden brändin luomista huippuluokan laitteille, jolloin Galaxy-nimen käyttö rajoittuisi tiettyihin tuotteisiin. Tämä voisi olla vastaus siihen, kuinka Apple on onnistunut pitämään iPhone-brändinsä vahvana ja arvostettuna eri hintapisteissä, ilman että kuluttajat mieltävät halvempiakaan malleja heikkolaatuisiksi.
Vaikka tarkempia tietoja mahdollisesta brändistä ei ole vielä julkistettu, Samsungin johto on aiemmin vihjaillut uudesta suunnasta. Tämä nostaa todennäköisyyksiä, että Galaxy-nimen alta voisi tulevaisuudessa löytyä vähemmän tuotteita, kun taas korkealuokkaisille laitteille kehitettäisiin omaa ja uudistettua brändiä.
Toistaiseksi on myös epäselvää, voisiko tulevat Galaxy S -sarjan laitteet kantaa jo uutta brändiä. On myös mahdollista, että nykyinen Galaxy-brändi varataan vain parhaimmille tuotteille, ja muut saavat uuden nimen.
Lähde: Etoday.co.kr (koreaksi)