Honorin Kiinan markkinointijohtaja Jiang Hairong on ilmoittanut jättävänsä tehtävänsä, vain muutama päivä sen jälkeen, kun yrityksen toimitusjohtaja George Zhao teki saman päätöksen. Honorin sisäisen tiedotteen mukaan Jiang Hairong on työskennellyt Huaweilla ja Honorilla yli 20 vuotta eri tehtävissä, kuten tuotekehityksessä ja markkinoinnissa.
Julkisen tiedon perusteella Jiang Hairong liittyi Huawein palvelukseen vuonna 2005 ja toimi vuosien varrella Huawein päätelaitteiden puhelintuoteosaston pääinsinöörinä, Honor Product Marketing Department -osaston johtajana, Honor Overseas Marketing Department -osaston johtajana ja samanaikaisesti Länsi-alueen johtajana.
Vuodesta 2021 alkaen hän on toiminut Huaweista irtautuneen Honorin markkinointijohtajana Kiinassa.
Jiang Hairongin lähtö seuraa George Zhaon eroa, joka ilmoitti 17. tammikuuta eroavansa toimitusjohtajan ja hallituksen jäsenen paikalta henkilökohtaisista syistä. Zhaon tilalle toimitusjohtajaksi on nimetty entinen Huawei-johtaja Li Jian.
Eroilmoituksen yhteydessä George Zhao kertoi, että Honor oli hänen elämänsä ja uransa tärkein projekti kymmenen vuoden ajan, ja hänen päätöksensä lähteä oli yksi vaikeimmista hänen elämässään. Taustalla oli terveydellinen syy, mutta tarkempia tietoja ei paljastettu.
Honor tai Jiang Hairong eivät ole vielä kommentoineet eropäätöstä.
Lähde: Ithome.com (kiinaksi)