Nothing on esitellyt Community Edition -projektinsa lopputulokset. Nothing Phone (2a) Plus Community Edition on yhtiön ensimmäinen älypuhelin, jonka suunnitteluun yhteisö on osallistunut aktiivisesti.
Yhteistyössä Nothing-tiimin kanssa yhteisön jäsenet pääsivät vaikuttamaan laitteen suunnitteluun aina laitteistosta markkinointiin. Tuloksena on syntynyt pimeässä hohtava puhelin, jonka kampanjateemana on tulikärpästen valoa jäljittelevä hohto.
Yhteisöprojekti sai yli 900 osallistujaa 47 eri maasta. Phone (2a) Plus Community Editionin avulla Nothing pyrkii hämärtämään rajoja yhtiön ja sen yhteisön välillä, ja tavoitteenaan on luoda uudenlaista innovointikulttuuria.
Projektiin valittiin neljä voittajaehdotusta, jotka olivat Astrid Vanhuyse ja Kenta Akasaki, Andrés Mateos, Ian Henry Simmonds ja Sonya Palma. Voittajat tekivät yhteistyötä Nothingin Lontoon Design Studion luovan tiimin ja markkinoinnin kanssa tuodaksaan voittokonseptinsa eloon. Yhteistyön myötä syntyi Phone (2a) Plus Community Edition, joka säteilee pehmeää vihertävää valoa pimeässä.
Yhteisöprojektissa oli useita erivaiheita, joiden perusteella syntyi uusi tuote.
- Vaihe – laitteiston suunnittelu: Astrid Vanhuyse ja Kenta Akasaki työskentelivät Nothingin suunnittelujohtaja Adam Batesin ja materiaalien suunnittelija Lucy Birleyn kanssa toteuttaakseen “Phosphorescence”-konseptinsa. Laitteen taustaan lisättiin vihreää fosforimaista materiaalia, joka hohtaa pimeässä ilman virtalähdettä, imitoiden tulikärpästen tuomaa luonnollista valoa.
- Vaihe – taustakuvat: Andrés Mateos loi digitaalisia taustakuvia “Connected Collection” -sarjaan käyttäen tekoälytyökaluja ja digitaalista suunnittelua. Hän kehitti alkuperäisestä neljästä suunnitellusta taustakuvasta kuuden kuvan kokoelman, joka korostaa laitteen pimeässä hohtavaa ulkoasua.
- Vaihe – pakkauksen suunnittelu: Ian Henry Simmonds kehitti pakkauskonseptin “Less is More”, joka keskittyy minimalistiseen mutta näyttävään makrokuvaan. Pakkauksessa käytetään heijastavia elementtejä, jotka tukevat puhelimen pimeässä hohtavaa teemaa.
- Vaihe – markkinointikampanja: Sonya Palma yhdisti kaikki elementit luomalla “Find your light. Capture your light” -kampanjan, joka muistuttaa Nothingin ensimmäistä tuotelanseerausta.
Teknisesti Nothing Phone (2a) Plus Community Edition on samanlainen kuin Nothing Phone (2a) Plus, johon voi tutustua aikaisemmasta artikkelistamme tämän linkin takaa.
Nothing Phone (2a) Plus Community Editionin valmistusmäärä on rajoitettu 1 000 yksikköön, ja se tulee myyntiin 12. marraskuuta hintaan 449 euroa Nothingin verkkokaupassa (nothing.tech). Lisäksi Nothingin Soho-myymälässä Lontoossa puhelin on saatavilla 16. marraskuuta.
Lähde: Nothing