OnePlusYleinen

OnePlussan juoksutapahtuma kokosi yli 100 osallistujaa – teknologia motivoi nuoria liikkumaan

OnePlus haastoi suomalaiset juoksemaan uuden OnePlus Nord 5 -puhelimen akkua vastaan, ja yli sata juoksijaa tarttui haasteeseen Helsingissä järjestetyssä tapahtumassa. Juoksua jatkui yli kahdeksan tunnin ajan, kun puhelimen akkua kuormitettiin videopuhelulla ja sijainninjaolla.

OnePlussan ja helsinkiläisen Step Segment -juoksubrändin järjestämä tapahtuma toi yhteen 110 osallistujaa. Idea oli yksinkertainen: juostaan niin kauan kuin OnePlus Nord 5:n akku kestää. Puhelimen suuren akun luvataan kestävän parhaimmillaan kaksi päivää, mutta rankassa käytössä akku tyhjeni hieman yli kahdeksan tunnin kohdalla.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

“OnePlus Nord 5:ssä on suuri akku, joka kestää jopa kaksi päivää. Laitoimme akunkeston koetukselle ja oli upeaa nähdä yli sata osallistujaa yhdessä juoksemassa OnePlus Nord 5:n akkua vastaan koko päivän ajan. Tapahtumamme osoitti, että suomalaiset tykkäävät liikkua yhdessä ja teknologia voi myös kirittää monia testaamaan rajojaan ja kohti aktiivisempaa elämää”, kertoo OnePlus Suomen maajohtaja Elias Salmi.

Tapahtuman yhteydessä OnePlus selvitti älylaitteiden roolia 18–35-vuotiaiden suomalaisten liikuntarutiineissa. Jopa puolet vastaajista kertoo käyttävänsä puhelinta aina tai usein liikkuessaan, ja 18–24-vuotiaista osuus nousee lähes 60 prosenttiin.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Tutkimuksen mukaan 68 prosenttia kuuntelee musiikkia tai podcasteja treenatessaan, 46 prosenttia seuraa suorituksiaan sovellusten avulla ja 27 prosenttia tallentaa harjoituksiaan kuvin tai videoin. Lisäksi 41 prosenttia vastaajista kokee liikkuvansa enemmän, pidempään tai säännöllisemmin juuri älypuhelinten ja sovellusten ansiosta.

“On hienoa, että nuoret osaavat nähdä teknologian apuna, eikä esteenä, esimerkiksi liikkumiseen ja luovuuteen. Teknologia voi olla mukava kumppani pitkässä juoksussa, kun sitä käyttää luovasti ja työkaluna aktiiviseen elämään, eikä pelkästään doomscrollaamiseen”, toteaa Salmi.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Yhteisöllisyyden merkitys nousi tutkimuksessa vahvasti esille. Nuorimmista vastaajista 55 prosenttia on osallistunut verkossa järjestettäviin kuntohaasteisiin, ja 62 prosenttia on aloittanut uuden liikuntamuodon sosiaalisen median innoittamana.

Step Segmentin perustaja Mitro Boahene näkee tämän kehityksen positiivisena:

“Yhteisöllisyys on nykyisin iso motivaattori nuorille. Oli kyse sitten lenkistä porukalla tai kavereiden tsempeistä somessa, ihmiset ovat usein se voima, joka saa liikkeelle. Toivomme, että meidän ja OnePlussan tapahtuma inspiroi muitakin järjestämään vastaavia tapahtumia ja edistämään uudenlaista yhdessä liikkumista Suomessa”, sanoo Mitro Boahene, toinen Step Segmentin perustajista.

Lähde: OnePlus 

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja päätoimittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:OnePlus