Samsungin omistama Harman International on ilmoittanut saaneensa päätökseen Sound Unitedin oston. Sound United tunnetaan kuluttaja-audiopuolen jättiläisenä, jonka brändeihin kuuluvat muun muassa Bowers & Wilkins, Denon, Marantz, Definitive Technology, Polk Audio, HEOS, Classé ja Boston Acoustics.
Yritysosto vahvistaa Harmanin asemaa premium-ääniratkaisujen toimijana ja laajentaa yhtiön tarjontaa kotiäänentoiston, hifi-komponenttien, kuulokkeiden ja autojen äänentoistojärjestelmien puolella. Yhdistämällä Sound Unitedin brändiportfolion omaan tarjontaansa Harman pystyy tarjoamaan yhden alan kattavimmista audiokokonaisuuksista.
Harmanin Lifestyle-divisioonan johtaja Dave Rogers korostaa, että kauppa tukee yhtiön visiota tuoda kuluttajille entistä rikkaampia ja laadukkaampia kuuntelukokemuksia.
”Sound Unitedin brändit pohjautuvat syvään intohimoon ääntä, innovaatioita ja laatua kohtaan, ne ovat arvoja, jotka sopivat täydellisesti yhteen Harmanin oman strategian kanssa”, Rogers kommentoi.
Sound United jatkaa toimintaansa omana itsenäisenä liiketoimintayksikkönään Harmanin Lifestyle-divisioonan alla. Näin varmistetaan, että jokaisen brändin perintö, erikoisosaaminen ja asiakaskunta säilyvät keskiössä. Harmanin globaalit resurssit ja mittakaava tukevat kuitenkin kasvua ja antavat brändeille entistä paremmat mahdollisuudet menestyä markkinoilla.
Lähde: Harman