Samsung julkisti aikaisemmin heinäkuussa uusimmat lippulaivatuotteensa, joiden joukossa olivat täysin uudistetut Galaxy Buds 3 -sarjan nappikuulokkeet. Nyt käyttäjät ovat raportoineet vakavista laatuongelmista erityisesti Galaxy Buds 3 Pro -kuulokkeiden kanssa, ja Samsung on myös reagoinut siihen.
Koreasta kantautuvien raporttien mukaan Samsung on vetänyt Galaxy Buds 3 Pro -kuulokkeet tilapäisesti pois myynnistä laatuongelmien vuoksi.
Käyttäjät ovat raportoineet useista ongelmista, joita ovat esimerkiksi korvatyynyjen repeytymiset, pintojen epätasaisuudet, kuulokkeiden huono istuvuus koteloon, LED-valojuovien ongelmat sekä vihellys käytettäessä melunvaimennusta.
Jotkin jälleenmyyjät ja Samsungin oma verkkokauppa on viivästyttänyt valituissa maissa kuulokkeiden toimituksien alkua 24. heinäkuulta nyt 28. elokuuta asti. Lisäksi joissakin maissa kuulokkeiden tilaaminen ei ole enää mahdollista, ja esimerkiksi Amazon on poistanut Galaxy Buds 3 Pro -kuulokkeiden tuotesivun kokonaisuudessaan. Suomessa Samsungin oma verkkokauppa kertoo kuulokkeiden toimituksien alkavan ”arviolta 19.7.”. Lisäksi kaikki jälleenmyyjät antavat tilata kuulokkeita.
Koreassa Samsung on pyytänyt laatuongelmia anteeksi, mutta toistaiseksi yhtiö ei ole kertonut mahdollisista muutoksista myyntisuunnitelmiin Suomen markkinoiden osalta.
”Pyydämme anteeksi mahdollisia laatuongelmia, joita olet saattanut kohdata joidenkin ennakkomyyntiaikana ostamiesi tuotteiden kanssa. Jos tuotteesi aiheuttaa sinulle epämukavuutta, voit käydä lähimmässä huoltokeskuksessa saadaksesi asianmukaisia toimenpiteitä, kuten vaihdon tai hyvityksen. Teemme parhaamme tarkistaaksemme kaikki prosessit perusteellisesti ennen virallista kotimaan julkaisua 24.7. estääksemme vastaavien tapausten toistumisen,” suora käännös Samsungin antamasta kommentista Koreassa.
Lähde: Android Authority