HMDYleinen

Suomalainen HMD otti OnePlussan emobrändin paikan – Aloitti yhteistyön FC Barcelonan kanssa

Uusi HMD Skyline on yhteistyön keskiössä.

Suomalainen HMD Global on ilmoittanut solmineensa yhteistyösopimuksen FC Barcelonan kanssa. Aikaisemmin FC Barcelona teki yhteistyötä suomalaisten suosiman OnePlussan emobrändi Oppon kanssa, mutta yhteistyö päättyi vuoden 2022 kesäkuussa.

Alustavan kolmivuotisen sopimuksen myötä HMD on FC Barcelonan uusi maailmanlaajuinen kumppani ja FC Barcelonan virallinen matkapuhelinyhteistyökumppani. Yhteistyöllä halutaan lisätä tietoisuutta HMD:stä, joka aikaisemmin valmisti vain Nokia-brändin tuotteita.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Yhteistyö näkyy ensisijaisesti digitaalisilla mainospaikoilla olympiastadionilla ja myöhemmin Spotify Camp Nou -stadionilla, kun se avataan uudelleen kauden aikana. Tuotemerkkien kumppanuus ulottuu jalkapallon ulkopuolelle, sillä yhteistyö kattaa myös FC Barcelonan koripallo-, futsal-, käsipallo- ja rullakiekkojoukkueet.

Stadionien ulkopuolella HMD on merkittävässä asemassa FC Barcelonan digitaalisissa kanavissa. HMD:n ja FC Barcelonan yhteistyö paljastettiin sosiaalisen median tileillä julkaistussa videossa, jossa tunnettu parturi Saul Peregrina ajelee maailmankuulun FC Barcelonan vaakunan sekä HMD:n logon fanin takaraivoon.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

HMD:n ja FC Barcelonan logot fanin hiuksissa.

”Kun on kyse luovuudesta ja innovaatiosta urheilussa, ei yksinkertaisesti voi jättää mainitsematta FC Barcelonaa. Seura on aina korostanut tuoretta ajattelua, kauneutta ja hohtoa – ja me jaamme saman ajattelutapavan teknologian suhteen. FC Barcelona tuo ihmiset yhteen – se on enemmän kuin seura – ja me olemme samanlaisia. Jokainen valmistamamme laite on suunniteltu parantamaan ihmisten elämää ja luomaan yhteyksiä. Olen ollut FC Barcelonan fani pitkään, siitä lähtien kun Michael Laudrup liittyi seuraan vuonna 1989. Faniuteni on jatkunut, ja olenkin iloinen voidessani ilmoittaa, että HMD liittyy myös kannattajien joukkoon. Emme malta odottaa, että pääsemme työskentelemään seuran ja Culersien (Barçan kannattajien) kanssa ja tekemään yhdessä upeita asioita.”, kommentoi HMD:n Global Chief Marketing Office Lars Silberbauer.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

”Olemme erittäin ylpeitä ottaessamme askeleen eteenpäin kaupallisessa strategiassamme ja julistaessamme HMD:n uudeksi globaaliksi kumppaniksemme. Olemme samoilla linjoilla heidän brändiarvojensa kanssa, koska heidän näkemyksensä teknologiasta on rehellinen ja läpinäkyvä, ja siinä asetetaan etusijalle e-jätteiden vähentäminen ja kierrättäminen sekä laitteiden vastuullinen käyttö, jossa kiinnitetään erityistä huomiota tulevien sukupolvien hyvinvointiin. HMD ja Barça ovat tästä lähtien kaksi tuotemerkkiä, jotka kulkevat käsi kädessä nykyhetkestä eteenpäin ja tulevaisuuteen katsoen.”, kommentoi FC Barcelonan Vice-President of Marketing Area Juli Guiu.

Samalla HMD Global esitteli uuden Blue Topaz -väriversion HMD Skyline -puhelimestaan, johon voi tutustua tarkemmin tämän linkin takaa.

Lähde: HMD Globalin tiedote

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja päätoimittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:HMD