Xiaomi on ilmoittanut tänään uudistavansa identiteettiänsä päivittämällä logoaan. Uusi logo on aikaisemman neliön sijasta nyt saanut pyöristetyt kulmat. Muilta osin logo on lähes identtinen kuin vanhakin logo. Uutuuslogon on suunnitellut yksi maailman arvostetuimmista suunnittelijoista.
Logo on Kenya Haran käsialaa ja logon uudistaminen on aloitettu jo vuonna 2017. Nyt Xiaomin mukaan on aika päivittää yli kymmenen vuotta käytössä ollut logo, mutta tavoitteena on ollut kuitenkin säästää Xiaomin henki sekä tunnettavuus. Logossa on säästetty Xiaomin tunnusomainen oranssi väri, jonka tunnistaa sadat tuhannet ihmiset ympäri maailmaa. Uutta pyöristettyä logoa on suunniteltu käytettäväksi mainostettaessa Xiaomin brändiä sekä palveluita, mutta tuotteissa on suunniteltu käytettävän pidempää Xiaomi-tekstiä.
Suunnittelija Kenya Haran kattavan esittelyn logosta voi katsoa alapuolella olevalta videolta.
Let’s hear from @haraken_tokyo and the story behind our new logo design. #XiaomiMegaLaunch pic.twitter.com/FGkXJXM1nK
— Xiaomi (@Xiaomi) March 30, 2021