Apple Pay -palvelu on tänään rantautunut Suomeen ja palveluun pääsevät käsiksi Nordean ja St1:n asiakkaat. Apple Payn luvataan tarjoavan helpon, turvallisen, nopean ja mutkattoman tavan tehdä maksuja.
”Nyt kun Apple Pay täydentää jo ennestään laajaa mobiilimaksamisen palveluvalikoimaamme, voimme tarjota myös iPhonea ja Apple Watchia käyttäville asiakkaillemme helpon ja turvallisen maailmanlaajuisen palvelun, joka helpottaa arkea”, Personal Bankingin johtaja Topi Manner sanoo.
“Olemme hyvin iloisia ollessamme Suomen ja Ruotsin ensimmäisten liikkeelle laskijoiden joukossa tuomassa Apple Payn asiakkaillemme. Voidessamme tarjota asiakkaillemme uuden sukupolven maksupalveluja, kuten Apple Pay, asiakaskokemus paranee huomattavasti,” sanoo Kim Wiio, St1 Nordic Oy:n toimitusjohtaja.
Apple Pay on helppo asentaa ja käyttäjät saavat edelleen kaikki luotto- ja maksukorttien tarjoamat palkinnot ja edut. Apple Paytä voi käyttää maksamiseen maksupäätteissä, joissa on lähimaksamisesta tai Apple Paystä kertova symboli. Apple Pay toimii iPhone SE:n, iPhone 6:n ja uudempien versioiden sekä Apple Watchin kanssa.
Nordean asiakkaat voivat käyttää Apple Paytä myös useissa sovelluksissa sekä verkkokaupoissa. Tästä päivästä alkaen Nordea tarjoaa Apple Payn noin 1,3 miljoonalle iOS-laitteita käyttävälle mobiilipankkiasiakkaalleen.
Turvallisuus ja yksityisyys ovat Apple Payn ydinominaisuuksia. Varsinaisen debit- tai luottokortin numeroa ei tallenneta laitteeseen eikä Applen palvelimille. Korttinumeron sijasta laitteen Secure Element -siruun lisätään laitekohtainen laitteen tilinumero, joka salataan. Jokainen maksutapahtuma varmennetaan kertakäyttöisellä dynaamisella turvakoodilla.