HonorYleinen

Counterpoint: Itsenäinen Honor kasvaa vauhdilla – odotetaan laittavan älypuhelinmarkkinan uusiksi

Honorin pääkonttori Kiinassa.

Tutkimusyhtiö Counterpoint on kertonut tarkempia tietojaan Huaweista irtautuneesta Honorista. Tutkimuksen mukaan Honor ottaa vähitellen takaisin markkinaosuuttaan Kiinassa, vaikka Oppo, Vivo ja Xiaomi käyvät kiivasta taistelua Huawein jättämästä markkinaraosta.

Honorin markkinaosuus Kiinan älypuhelinmarkkinoilla oli kesäkuussa 8,4 prosenttia, kun vielä tammikuussa yhtiö saavutti alimman tasonsa, joka tarkoittaa 5,1 prosentin markkinaosuutta. Honor saavutti elokuussa 2020 myyntihuippunsa, jolloin kaupaksi meni 4,55 miljoonaa älypuhelinta. Kesäkuun 2021 myynnin kerrotaan olleen vain hieman yli puolet huippumäärästä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Honor markkinaosuus Kiinassa kuukausitasolla.

Counterpointin mukaan Honorin nykyinen kasvuvauhti vaikuttaa melko vahvalta, sillä yrityksen myynti kasvoi toukokuussa 39 prosenttia ja kesäkuussa 27 prosenttia. Honor on siis saavuttanut jo pohjansa ja nyt nousu on vain ylöspäin. Alustavien tietojen mukaan Honor on säilyttänyt kasvunsa myös heinäkuussa, minkä kerrotaan olevan osoitus täydellisestä elpymisestä.

Honorin vahva uusi tuleminen johtuu nähtävästi vahvasta brändistä ja tutkimus- ja tuotekehitysresursseista. Kiinalaisien kerrotaan arvostavan edelleen Honoria brändinä ja Honor otti itselleen Huaweilta irtautuessaan yli 4000 tutkimus- ja tuotekehityksen ammattilaista. Yksi keskeinen tekijä Honorin valoisassa tulevaisuudessa on toimittajien ja jakelijoiden laaja verkosto. Honor 50 oli ensimmäinen puhelin Snapdragon 778G -järjestelmäpiirillä, minkä kerrotaan olevan osoitus Honorin edistymisessä toimitusongelmien ratkaisemiseksi.

Myöskin Honor 50 -puhelimen on kerrottu olleen jokseenkin suosittu ja sen avulla Honor pystyi kasvattamaan viikkotasolla myyntiään 36 prosentilla ja yhtiön päivittäinen markkinaosuus oli Kiinassa noin 12 prosentin tasolla. Honor on hyppäämässä myöskin ensimmäistä kertaa elokuussa lippulaivapuhelimien kategoriaan julkaisemalla Magic 3 -sarjan puhelimet. Huawei oli aikoinaan vahvoilla premium-laitteiden kategoriassa Kiinassa, mutta nykyisien ongelmien takia myös Honorilla saattaa olla mahdollisuuksia tässä kategoriassa.

Lähde: Counterpoint

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja pääkirjoittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:Honor