Motorola on yhdessä emoyhtiö Lenovon kanssa lähtenyt täysillä sponsoroimaan erilaisia urheiluteemoja, sillä aikaisemmin kerrottiin yhteistyöstä Formula 1:n kanssa. Nyt Motorola on kertonut kasvaneesta yhteistyössä Euroliigan kanssa ja myös merkittävästä sopimuksesta FIFA:n kanssa.
Motorolan mukaan molemmat yhteistyöt korostavat teknologian ja urheilun yhdistämisen voimaa.
Lenovo on nimetty viralliseksi FIFA:n teknologiakumppaniksi vuoden 2026 ja vuoden 2027 jalkapallon maailmanmestaruuskilpailuissa. Tämä kumppanuus tuo mukanaan innovatiivisia teknologiaratkaisuja, kuten tekoälyä ja datakeskusten infrastruktuuria, jotka parantavat fanikokemuksia ja globaaleja lähetyksiä. Lenovo aikoo tuoda tuotteensa ja palvelunsa, kuten Motorola-puhelimet osaksi tulevia turnauksia.
”Yhtenä maailman johtavista teknologiayrityksistä olemme ilahtuneita voidessamme tehdä yhteistyötä maailman globaalimman ja suosituimman urheilulajin kanssa. Lenovo tulee voimaannuttamaan historian suurimmat urheilu- ja viihdetapahtumat – tapahtumat, joilla on enemmän katsojia, enemmän osallistuvia maita ja ennennäkemätön globaali kysyntä tietojenkäsittelylle ja teknologialle.”, kommentoi Lenovon puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Yuanqing Yang.
Motorola ja Euroliiga ovat myös ilmoittaneet uuden vaiheen kumppanuudessaan lanseeraamalla yhteisen Bouncing For Good -aloitteen. Hanke on linjassa Euroliigan ja Motorolan ESG-strategioiden kanssa.
”Olemme erittäin ylpeitä syventävästämme kumppanuuttamme Euroleague Basketballin kanssa ’Bouncing For Good’ -aloitteen myötä. Tämän aloitteen kautta voimme työskennellä yhdessä One Teamin kanssa, jonka CSR-ohjelma vaikuttaa suoraan lasten tulevaisuuteen Euroopassa. Lahjoitamme paitsi koripalloja myös IT-tukea koulujen ja sosiaalisten toimijoiden tarpeisiin.”, korosti Motorolan EMEA-markkinointijohtaja Daniela Idi yhteistyön merkitystä.
Bouncing For Good -aloite sisältää erilaisia työpajoja, joissa lapset oppivat urheilun arvoja ja saavat mahdollisuuden luoda taidetta. Esimerkiksi Puolassa lapset saavat tilaisuuden tavata ammattilaispelaajia. Motorola-laitteet tukevat aktiviteetteja ja tarjoavat vuorovaikutteista oppimista.
Lenovo ja Motorola yhdistävät voimansa kasvattamaan jalkapallon ja koripallon suosiota sekä parantamaan nuorten mahdollisuuksia osallistua urheiluun. Motorolan mukaan uudet yhteistyöt tuovat urheilun lähemmäs nuoria ja tarjoaa uusia mahdollisuuksia.
Lähde: Motorola