Huawei nousi maailman arvokkaimpien brändien listalla – Google arvokkain
Huawei kertoo tiedotteessaan nousseensa brittiläisen konsulttiyhtiö Brand Financen maailman arvokkaimpien brändien listauksessa seitsemän sijaa viime vuoteen verrattuna. Tällä hetkellä Huawei on listauksessa sijalla 40.
Huawei on nyt toista vuotta Brand Financen listauksessa mukana, viime vuonna Huawei oli sijalla 47 ja tänä vuonna sijalla 40. Brand Finance arvioi yhtiöitä muun muassa brändilojaaliuden ja markkinointi-investointien perusteella. Huawein nousu listalla ei ole kovinkaan ihmeellistä, sillä globaaleilla matkapuhelinmarkkinoilla Huawei on kolmanneksi suurin. Tällä hetkellä Huawein brändin arvo on kuitenkin vielä kaukana esimerkiksi Samsungista, Microsoftista, Applesta ja Googlesta.
Samsung on listauksessa maailman kuudenneksi arvokkain brändi nousten yhden sijan viime vuodesta. Microsoftin brändi on laskenut listauksessa yhden sijan, sijoittuen viidenneksi arvokkaimmaksi, vaikka brändin rahallinen arvo on noussut. Viime vuonna arvokkaimman brändin titteliä Brand Financen listauksessa kantoi Apple, mutta nyt vuonna 2017 yhtiö on vaihtanut Googlen kanssa paikkoja. Maailman arvokkain brändi on siis tällä hetkellä Google.
Lähde: Brand Finance