Huawei on saavuttanut merkittävän rajapyykin älykellomarkkinassa. Yhtiö on nimittäin kertonut virallisesti myyneensä maailmanlaajuisesti jo yli 200 miljoonaa älykelloa.
Huawei paljasti myyntiluvun uusien kellojen julkaisun yhteydessä, ja kyseessä on yhtiön kumulatiivinen tulos sen 12-vuotiselta taipaleelta puettavien älylaitteiden saralla. Luku kertoo paitsi teknologian kehityksestä, myös Huawein kyvystä houkutella käyttäjiä laajalla valikoimallaan.
Huawei on vuosien varrella tuonut markkinoille lukuisia kelloja, jotka on suunniteltu eri käyttäjäryhmien tarpeisiin. Watch GT -sarja tuo mukanaan tyyliä, Watch Ultimate tarjoaa luksusta, Watch D -sarja keskittyy terveydenseurantaan ja urheiluun keskittyvät edullisemmat Watch Fit ja Band -mallistot.
Myös riippumattomat analyytikot ovat noteeranneet Huawein menestyksen. IDC:n tuoreen raportin mukaan Huawei toimitti vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä lähes 10 miljoonaa älykelloa, mikä teki siitä tämän hetken maailman suurimman älykellovalmistajan. Huawei jätti taakseen kilpailijat kuten Applen, Samsungin ja Xiaomin.
Lähde: Weibo (kiinaksi)