LG Electronics laajentaa ja kehittää Pohjoismaiden mobiililiiketoimintaansa tuodakseen ensiluokkaiset innovaatiot pohjoismaisten kuluttajien saataville ja tavoitellakseen nykyistä vahvempaa markkina-asemaa. Samalla LG lanseeraa uudelleen liiketoimintansa Pohjoismaissa ja uudistaa alueellista organisaatiotaan.
LG:n viihde-elektroniikan ja kodintekniikan kysyntä on kasvanut Pohjoismaissa voimakkaasti viime vuosina. LG Electronics on päättänyt nyt vahvistaa myös mobiililaitteidensa valikoimaa pohjoismaisilla markkinoilla. Lisäksi yhtiö uudistaa ja laajentaa Pohjoismaiden pääkonttorinsa organisaatiota Tukholmassa.
Keskeisimmät muutokset organisaatiossa:
Andrew Mackay on nimitetty uuteen rooliin tittelillä Corporate Vice President and Managing Director, Nordic Markets. Tukholmassa työskentelevä Mackay on toiminut yrityksen pohjoismaisen liiketoiminnan toimitusjohtajana Ruotsissa heinäkuusta 2016 lähtien. Mackay liittyi LG Electronicsin palvelukseen vuonna 2008. Ken Son on nimitetty uuteen rooliin tittelillä Product Director of Mobile Communications. Son on johtanut TV/AV-liiketoiminnan laajentamista Pohjoismaissa viimeisen neljän vuoden ajan.
Mobiiliviestinnän yksikköä laajennetaan lisäksi rekrytoinneilla keskeisiin myynnin, markkinoinnin, tuotehallinnan ja toimitusketjun tehtäviin.
LG:n innovatiivisista ja ainutlaatuisista ominaisuuksistaan tunnetut älypuhelimet ovat jo myynnissä eri puolilla Eurooppaa. Viimeisimpänä lanseerattiin V30-malli, joka saapuu Suomessa myyntiin joulun välipäivinä. Laitteen ennakkotilaukset ovat jo käynnissä ja sen suositushinta on 900 euroa.
Lähde: LG Electronics