Helmikuussa starttaava Vitunleija Live Tour tuo yhteen joukon Suomen tämän hetken kuumimpia nousevia artisteja. Lavalle nousevat Turisti, Averagekidluke, Davy ja Alina Burnet, jotka ovat kaikki tehneet vahvan läpimurron kotimaisella musiikkikentällä. Kiertueen taustalla on Vitunleija, suomalainen vaatebrändi ja kulttuuri-ilmiö, joka on laajentanut toimintaansa musiikin puolelle. Teknologiayhtiö OnePlus toimii tapahtuman kumppanina.
Vitunleija Live Tour vierailee viidessä eri kaupungissa helmikuun aikana. Osa keikoista on jo myyty loppuun, mutta muutamilla paikkakunnilla on vielä mahdollisuus päästä mukaan.
Kiertueaikataulu
- 1.2.2025 – Jyväskylä, Lutakko (Loppuunmyyty)
- 7.2.2025 – Oulu, Tullisali (Loppuunmyyty)
- 14.2.2025 – Seinäjoki, Rytmikorjaamo (Loppuunmyyty)
- 21.2.2025 – Turku, Logomo
- 28.2.2025 – Tampere, Fame
Vitunleijan perustaja Bakari Diarra kuvailee kiertuetta ainutlaatuiseksi kokemukseksi:
”On ihan älyttömän siistii saada OnePlus messiin Vitunleija-tourille, tekemään tästä meidän kanssa unohtumatonta. OnePlussan Never Settle -asenne on just sitä, mitä me tarvitaan ja sopii täydellisesti Vitunleijan meininkiin. Kiertueella on luvassa sairas show, ja me halutaan kutsuu kaikki messiin tähän rundiin. Tää tulee olee jotai, mitä et haluu missaa!”
Kiertueen esiintyjäkaarti koostuu artisteista, jotka ovat viime vuosina nousseet kotimaisen musiikin kärkinimien joukkoon. Turisti on saavuttanut vahvan jalansijan räpin ja melodisten kappaleiden yhdistelmällään, ja hänen viimeisin albuminsa ROADMAN on ollut menestys. Averagekidluke on noussut nopeasti valtavirran tietoisuuteen ja hänen kappaleensa Ghetto Love sekä Vitun hyvin ovat keränneet suuria striimimääriä. Davy tuo kiertueelle mukaansatempaavan klubisoundin, kun taas Alina Burnet yhdistelee poppia ja R&B:tä omaperäisellä otteella.
Kiertueella on mukana myös OnePlus, joka järjestää tapahtumapaikoilla oheisaktiviteetteja, kuten valokuvakopin kävijöille. Lisäksi yritys arpoo lippuja keikoille omalla Instagram-tilillään.
”Vitunleija on luonut vahvan yhteisöllisen ilmiön Suomeen ja näen siinä paljon yhteistä OnePlussan kanssa, kuten Never Settle -asenteen ja luovan tavan tehdä asioita. OnePlussalla on vahva käyttäjäkunta Vitunleija-kiertueen kaikilla paikkakunnilla eli Jyväksylässä, Seinäjoella, Oulussa, Turussa ja Tampereella ja haluamme tarjota uusia ja hauskoja kokemuksia yhteisöllemme ympäri Suomea” kertoo Elias Salmi, OnePlus Suomen maajohtaja.