Tutkimus: Kiinnostus Applea kohtaan laskenut viimeisen kuukauden aikana
Adobe on julkistanut tietoja viimeisimmästä Adobe Digital Index -tutkimuksesta paljastaen laitteiden ja selainten käyttötapoja. Data paljastaa, että yleisön kiinnostus Applea kohtaan on laskenut viimeisen kuukauden aikana, ja iPadin sekä Apple TV:n käyttö on vähentynyt. Adobe Digital Index tutkimus perustuu Adobe Marketing Cloudilla kerättyyn anonyymiin ja yhdistettyyn dataan tammikuun 2015 ja tammikuun 2016 väliseltä ajalta.
Tutkimuksen mukaan Chrome-selainta käytettiin nettiselailuun älypuhelimilla 127% enemmän kuin Safaria. Pelkästään iOS-laitteita katsottaessa sekä Safarin että Chromen käyttö lisääntyi vuodentakaiseen verrattuna (Safarin 34 % ja Chromen 19 %). Adoben tutkimus osoitti, että iPhonen käyttäjistä 43 % suosii laitteessa valmiina olevaa Safari-selainta, mutta jopa 33 % käyttäjistä suosii Chromea.
Adoben tutkimuksen mukaan älypuhelimilla tehdyt sivulataukset ovat kasvaneet 18 % vuodesta 2012 lähtien, mutta tableteilla tehtyjen sivulatausten määrä on kasvanut vain 4 %. Tutkimus paljastaa myös, että 76 % kaikista mobiililaitteilla tehdyistä verkkoselailuista tehdään älypuhelimilla jakautuen iPhone ja Android -laitteiden kesken. Verkkoselailu iPadeilla ja OS X -pöytäkoneilla on laskenut vuoden takaiseen verrattuna 7 % ja 5 %.
Apple TV:n osuus videokatselusta on tippunut 8 % elokuusta 2015, kun taas samaan aikaan Rokun osuus on kasvanut 4 %.
Tukimuksen mukaan varsinkin Pohjois-Amerikassa, EMEA-alueella (Eurooppa, Lähi-Itä ja Afrikka) sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella kuluttajien tyytyväisyys Appleen on laskenut.
Lähde: Adobe Digital Index -tutkimus selvitti selain- ja laitekäytön trendejä