Wall Street Journal -julkaisun mukaan Facebook on tehnyt u-käännöksen mainoksien tuomiseksi yhtiön omistamassa WhatsApp-pikaviestipalvelussa. Tietojen mukaan Facebook ei enää tällä hetkellä suunnittele mainoksien myymistä WhatsAppissa. Viestisovelluksen käyttö jatkuu siis normaaliin tapaan ilman mainoksia.
Facebookin tiedettiin suunnittelevan mainoksien tuomista WhatsAppin tila-ominaisuuteen, kuten yhtiö on tehnyt muun muassa Instagram ja Facebook -palveluissaan. Lähteiden mukaan WhatsApp-sovelluksen perustajat jättivät Facebookin aikaisemmin mainossuunnitelmien takia, sillä perustajat ovat olleet aina mainoksia vastaan, jonka takia WhatsAppin kehitystä ei ole koskaan rahoitettu sovelluksen sisäisien mainoksien avulla.
Toistaiseksi ei ole kuitenkaan täysin selvää onko Facebook lopettanut kokonaan suunnitelmat mainoksien tuomiseksi WhatsApp-sovellukseen, vai onko suunnitelmat hyllytetty vain toistaiseksi. Tällä hetkellä WhatsApp-kehittäjien kerrotaan keskittyvän ominaisuuksien kehittämiseksi yrityskäyttäjille.