Nokia-puhelimista vastaava HMD Global on kertonut tänään yhteistyöstään uuden James Bond -elokuvan, No Time to Die, kanssa lanseeraamalla yhtiön kaikkien aikojen suurimman markkinointikampanjansa. No Time to Die -elokuvassa esiintyvien Nokia-puhelinten joukosta paljastuu ensimmäinen 5G Nokia-älypuhelin.
Maaliskuun alussa käynnistyvä markkinointikampanja näkyy valkokankailla, ulkomainonnassa, kaupoissa sekä sosiaalisessa mediassa. Kampanjan kasvona on Lashana Lynch, joka esittää elokuvassa uutta 00-agenttia, Nomia. Kampanjan avaa BAFTA-palkitun ohjaajan Amma Asenten ohjaama, No Time to Die -elokuvasta inspiraationsa saanut mainosfilmi. Kampanjan avaava 90 sekunnin video on ensivilkaisu toistaiseksi nimettömään uutuuspuhelimeen. Lontoossa kuvatussa mainoksessa agentti Nomi on ratkaisemassa salaista tehtävää uuden Nokia-älypuhelimen avulla.
Uudet Nokia-puhelimet julkaistaan 19. maaliskuuta, hyvissä ajoin ennen uuden Bond-elokuvan maailman ensi-iltaa, joka on viivästynyt reilusti. Uuden elokuvan ensi-ilta on 12. marraskuuta 2020. Elokuvassa agentti Nomi käyttää uusia Nokia-puhelimia, kuten ensimmäistä 5G Nokia-älypuhelinta. Muita elokuvassa esiintyviä puhelimia ovat Nokia 7.2 sekä Nokia 3310.
“Ensimmäinen puhelimeni oli Nokia 3210, jonka sain 10-vuotiaana. Matopelin ja vaihdettavien näppäinten kanssa se tuntui minusta jo silloin älypuhelimelta. Kun nyt mietin, kuinka paljon Nokia-puhelimet ovat kehittyneet, on jännittävää esittää Nomia, joka paljastaa brändin uuden puhelimen”, Bond-tähti Lashana Lynch kertoo.
”Olen aina tuntenut vetoa projekteihin, joissa kerrotaan vahvojen ja älykkäiden naisten tarinoita. Kampanjan käsikirjoituksessa Nomi kuvattiin upeasti agenttina, joka ei pelkää taistella pahiksia vastaan – ripauksella huumoria”, Bafta-palkittu ohjaaja Amma Asante sanoo.
”Ensi-illan siirtyminen marraskuulle loi meille upean mahdollisuuden rakentaa jännitystä yhteistyön ympärille. No Time To Die on tuonut teknologian vetovoimansa ytimeen. Luottamus, turvallisuus ja laadukas design muodostavat perustan Nokia-puhelimille, ja arvomme heijastavat uraauurtavaa agentti Nomia. Olemme ylpeitä siitä, että voimme tuoda viimeisimmän teknologian kaikkien saataville ja olemme innoissamme, että voimme tehdä sen uusimman yhteistyökumppanimme kanssa”, Juho Sarvikas, HMD Globalin tuotejohtaja, kommentoi.
Lähde: HMD Globalin lehdistötiedote