Honor julkisti eilen kotimarkkinoillaan Kiinassa uudet Honor 70 -sarjan älypuhelimet. Kyseessä on niin sanottu ”Honor Digital” -tuotemallisto, joka on hyvin suosittu Kiinassa, mutta myös vuosia sitten se oli yksi Huawein menestyneimmistä mallistoista globaalisti. Julkaisun jälkeen Honorin toimitusjohtaja George Zhao on antanut Kiinassa haastatteluita medioille paljastaen muutamia mielenkiintoisia yksityiskohtia.
Vasta vuoden 2020 lopulla Honor irtautui Huaweista, jonka jälkeen Honor on toiminut itsenäisenä yrityksenä ilman mitään liitoksia Huaweihin. Honor toimi aikaisemmin Huawein alabrändinä ja olikin suuri menestys monella tavalla. Tämän jälkeen monet muutkin valmistajat ovat lähteneet luomaan alabrändejä, joita ovat esimerkiksi Oppon Realme sekä Xiaomin Poco. Myös Honor kertoo käyneensä keskusteluja alabrändin lanseerauksesta.
George Zhaon mukaan keskusteluja ja pohdintoja alabrändistä on käyty viimeisen vuoden aikana. Tällä hetkellä yritys kuitenkin näkee eri tuotesarjojen tavoittavan tyytyväisiä kuluttajia, jonka takia toistaiseksi ei ainakaan ole oikea aika lanseerata toista brändiä. Toistaiseksi mitään vahvistusta ei kuitenkaan asiaan saatu ja alabrändin lanseeraus myöhemmin tulevaisuudessa jääkin nähtäväksi.
Kiinassa julkaistu Honor 70 -sarja tulee saamaan myös seuraajan myöhemmin tänä vuonna. George Zhao vahvisti, että Honor Digital -mallisto tullaan jatkossa päivittämään kahdesti vuodessa, eli 6 kuukauden välein. Täysin uudesta tyylistä ei ole kyse, sillä viime vuonna Kiinassa nähtiin Honor 50- ja Honor 60 -mallistot. Tänä vuonna Honor 70 -malliston kaveriksi lanseerataan loppuvuodesta Honor 80 -puhelimet.
Honor tulee lisäksi päivittämään yhtiön lippulaivatason Magic-tuotemallistoa kerran vuodessa. Magic 4 -sarja julkistettiin helmikuussa, jonka takia seuraavia Magic-sarjan puhelimia voitaneen odottaa vasta vuonna 2023. Taittuvanäyttöisten puhelimien osalta Honorin toimitusjohtaja totesi kyseisen suuntauksen edustavan tulevaisuutta ja yhtiön jatkaa laitteiden kehitystä. Honor pitää harkinnassa erilaiset lähestymistavat, kuten ulkopuolelta, sisäpuolelta ja pystyssä taittuvat näytöt.
Zhao totesi yhtiön myös nostavan vuoden 2022 aikana offline-kauppojensa määrän 3000 kappaleeseen sen ollessa aikaisemmin noin 2000 kappaletta. Honor sai Huawein alaisuudessa alkunsa online-brändinä, jonka takia yrityksellä on edelleenkin vain vähän offline-kauppoja sekä myyntihenkilöstöä.
Kiinassa Honor on otettu Huaweista irtautumisen jälkeen hyvin vastaan. Tutkimusyhtiö CINNO:n tuoreimman raportin mukaan Honor kasvoi ainoana valmistajana huhtikuussa vuositasolla. Honor myi Kiinassa 2,9 miljoonaa puhelinta, mikä tarkoittaa 127,7 prosentin kasvua verrattuna vuotta aikaisempaan.
Lähde: Ithome.com (kiinaksi)