HonorHuaweiYleinen

Huaweilta huima nousu – toimitti 61 miljoonaa puhelinta vuoden ensimmäisellä puoliskolla

HuaweiP9Huawei kertoi tänään, että yhtiön nousu on jatkunut vahvana myös tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Huawei kertoo liikevaihdon kasvaneen peräti 41 prosenttia, eli noin 10,536 miljardiin euroon.

Huawei kertoo tiedotteessaan myös, että älypuhelimia meni tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla kaupaksi peräti 60,56 miljoonaa kappaletta, joka on 25 prosenttia enemmän kuin viime vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Huawei onnistui siis kasvattamaan toimituksiaan nopeammassa tahdissa kuin ala kokonaisuudessaan. Tutkimusyhtiö IDC:n mukaan älypuhelintoimitusten määrä alalla nousi vuoden ensimmäisellä puoliskolla vain 3,1 prosenttia.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Huawei kertoo, että yhtiön markkinaosuus globaaleilla älypuhelinmarkkinoilla oli tämän vuoden toukokuussa 11,4 prosenttia. Huawein mukaan erityisesti 500-600 euron puhelinten toimitukset ovat kasvaneet huomattavasti.

”Kasvoimme erityisen nopeasti perinteisillä high-end-älypuhelinmarkkinoilla, kuten Euroopassa, ja nousevilla markkinoilla, kuten Pohjois-Afrikassa, Keski-Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa”, kertoo Huawei Consumer Groupin toimitusjohtaja Richard Yu. ”Älypuhelinmarkkinoilla kilpailu on kovaa ja se, että olemme saaneet pidettyä yllä hyvää kasvutahtia, kertoo, että pitkän tähtäimen strategiamme keskittyä sekä koti- että ulkomaiden markkinoihin on onnistunut”, Yu jatkaa.

Huawei kertoo teidotteessaan myös menestyksestään Suomessa, joka on ollut jopa historiallisen nopeaa. Vuoden 2015 tammikuussa yhtiön markkinaosuus Suomessa oli reilu prosentti, mutta nyt puolitoista vuotta myöhemmin markkinaosuus on kasvanut lähes 25 prosenttiin.

”Huawei on tehnyt historiaa Suomen matkapuhelinmarkkinoilla. Yksikään merkki ei ole aiemmin nostanut markkinaosuuttaan näin paljon ja näin nopeasti. Tällä hetkellä jo lähes joka neljäs Suomessa myyty puhelin on Huawei- tai Honor-merkkinen”, iloitsee Suomen Huawein Consumer Device Business -yksikön johtaja Mika Engblom.

Huawein mukaan suomalaiset ovat ihastuneet yhtiön puhelimien muotoiluun, laatuun sekä alhaiseen hinnoitteluun. Huawei on hurmannut erityisesti teknologiamaailman eturintamassa olevat, uusia laiteuutuuksia kaipaavat kuluttajat. Huawei kehuskelee myös puhelimien vahvalla kotimaisuusasteella, joka perustuu siihen, että monien laitteiden ominaisuuksia kehitetään Suomessa tutkimus- ja tuotekehitysyksikössä, joka työllistää yli 200 henkilöä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

”Suomalaiset ovat erittäin hinta- ja laatutietoisia kuluttajia. Me olemme pystyneet luomaan juuri oikeanhintaisia malleja kaikille kohderyhmille, ja siten tarjoamaan vastinetta jokaiselle eurolle. Myös yritykset ovat hankkineet laitteitamme yhä enemmän, mikä kertoo vankasta luotosta niiden laatuun. Myönnämme laitteillemme vähintään kahden vuoden takuun – moniin malleihin jopa laajennetun kolmen vuoden takuun. Lisäksi monia yrityksiä kiinnostaa Dual SIM -ratkaisu, eli mahdollisuus käyttää kahta SIM-korttia yhtä aikaa.”

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja päätoimittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:Honor