Jabra Elite 7 ProÄänilaitteista tunnettu tanskalainen GN Store Nord on ilmoittanut lopettavansa kuluttajille suunnattujen Jabra-kuulokkeiden kehittämisen. Hiljattain esitellyt Elite 8 Active Gen 2 ja Elite 10 Gen 2 -kuulokkeet jäävät yhtiön viimeisiksi kuulokkeiksi kuluttajamarkkinoille.
Syyksi lopettamiselle kerrotaan se, että yhtiö voisi keskittyä kehittelemään liiketoiminnan kannattavampia tuotteita. Kovasti kilpaillussa kuluttajamarkkinassa investointeihin liittyy yhtiön mukaan suuri riski, jota ei enää haluttu ottaa.
Yhtiö kertoo viime vuonna aloitetusta premium-sarjoista seuraavaa: “Vuonna 2023 aloitettu Elite-tuotelinjan uudelleenfokusointi kohti premium-segmenttiä on johtanut aiempaa vahvempaan kannattavuuteen.”.
Viime vuonna kuluttajaliiketoiminnan liikevaihdon kerrotaan olleen 1 253 miljoonaa Tanskan kruunua. Liikevaihto jakautui tuotealueittain seuraavasti: Elite-sarjan tuotteet toivat noin 70 prosenttia, Bluetooth-mono-kuulokkeiden Talk-tuotesarjat noin 10 prosenttia ja BlueParrott-tuotesarjat noin 20 prosenttia liikevaihdosta.
Toimitusjohtaja Peter Karsltromer kiittää jälleenmyyjiä ja kertoo viimeisimpien Elite 8 Active- ja Elite 10 -malliston kuulokkeiden olleen Jabran parhaat koskaan kehittämät kuulokkeet.
“Olen hyvin kiitollinen vähittäismyyntikumppaneillemme, jotka ovat tukeneet meitä Elite- ja Talk-tuotelinjoissa, sekä kuluttajille, jotka ovat tehneet meistä osan elämäänsä. Olemme edelleen sitoutuneet työskentelemään tiiviisti yhdessä, jotta tämä lopetus onnistuisi, ja jatkamme myös viimeisten Elite-tuotteidemme lanseerausta – kehuttujen Elite 8 Active- ja Elite 10 -tuotteiden toisen sukupolven – jotka ovat parhaat koskaan valmistamamme kuulokkeet.”
GN kertoo, että tuki Jabra-kuulokkeille tulee jatkumaan vielä useiden vuosien ajan. Jatkossa yritys keskittyy Evolve-tuotesarjaan, joka on suunnattu pääasiassa yrityksille.
Lähde: GlobeNewswire