Kiinan yksi ylpeyksistä on sittemmin muuttunut riesaksi. Kyseessä on vuonna 2004 perustettu LeEco, josta piti tulla yritys, joka on maailman johtava sähköautojen tuottaja, digitaalisen suoratoiston sekä älylaitteiden markkinajohtaja. Tämä ei kuitenkaan ole onnistunut, sillä yritys on tällä hetkellä konkurssin partaalla. LeEco ei todennäköisesti sano suomalaisille yhtään mitään, mutta maailmalla valmistaja on tullut tunnetuksi varsinkin puhelimien aggressiivisen markkinoinnin myötä.
LeEco pyrki laajentamaan markkinoitaan suurilla panostuksilla markkinointiin, mutta viimeisen vuoden aikana markkinointi on lähes lopetettu. Markkinoinnin lopettaminen useilla markkinoilla on johtanut myös LeEcon tuotteiden kysynnän laskuun. LeEco on tällä hetkellä suurissa veloissa, joiden kanssa yhtiö on taistellut viimeisen vuoden.
Uusimpien tietojen mukaan LeEco aikoo myydä yhtiön pääkonttorin, joka sijaitsee Pekingissä. Pääkonttorin alueen kokonaispinta-ala on 20 000 neliömetriä. LeEcon pääkonttorin arvoksi on arvioitu 1,4 miljardia juania, joka on noin 211 miljoonaa dollaria. Pääkonttorin myyminen ei kuitenkaan kata yhtiön velkoja, sillä LeEcon pitäisi maksaa noin 3 miljardia dollaria sijoittajilleen. Suuret velat ovat syntyneet viime vuosien pääinvestoinneista. LeEco käytti paljon varoja erilaisien elektronisien laitteiden kehittämiseen, aggressiiviseen markkinointiin sekä paljon muuhun. LeEcolla on muun muassa kuusi tytäryhtiötä. LeMobile vastaa matkapuhelimista, LeMusicin alla kehitetään musiikin suoratoistopalvelua ja LeSEE kehittää muun muassa älyautoja. Lisäksi yhtiöllä on elokuvastudioista vastaava tytäryhtiö Le Vision Pictures ja virtuaalitodellisuuteen keskittynyt Le VR.
Viime vuonna LeEcon piti ostaa viihde-elektroniikkaa valmistava Vizio kahdella miljardilla dollarilla, mutta perääntyi kaupasta viime hetkellä ja joutui maksamaan 100 miljoonaa dollaria kaupan irtisanomismaksuja.
LeEcon suuret velat sekä toimintojen myyminen eivät anna kovin vakuuttavaa kuvaa yhtiön toiminnan jatkumisesta. Yhtiö ei ole julkaissut hetkeen lupaavia uusia tuotteita tai innovaatioita, eikä yhtiöllä ole varaa maksaa sijoittajilleen. Suurimmat syyt LeEcon nykyisiin ongelmiin ovat kohtuuttomat menot tuotteiden markkinointiin sekä halu laajentua sekä tulla kuuluisaksi ympäri maailmaa liian nopealla aikataululla.