Netflix on ilmoittanut, että KPop Demon Hunters on noussut suoratoistopalvelun historian katsotuimmaksi elokuvaksi 236 miljoonalla näyttökerralla, syrjäyttäen aiemman ykkösen Red Noticen.
Kyseessä on Sonyn tuottama animaatiomusikaali, joka sai ensi-iltansa kesäkuussa ja on sittemmin kasvanut nopeasti kulttuuriseksi ilmiöksi. Elokuvan kappaleet ovat hallinneet Billboardin listoja viikkoja, ja niiden suosio on vahvistanut teoksen asemaa yhtenä vuoden suurimmista yllätyshiteistä.
Mielenkiintoiseksi tilanteen tekee se, että Sony päätti alun perin myydä elokuvan Netflixille perinteisen elokuvateatterilevityksen sijaan. Ratkaisu kuitenkin kannatti, sillä Netflix hyödynsi teoksen kasvavaa suosiota järjestämällä rajoitetun teatterilevityksen, jonka ansiosta KPop Demon Hunters nousi viime viikonloppuna Yhdysvaltain lippuluokkien ykköseksi.
Koska elokuva on esitetty valikoiduissa teattereissa heti Netflix-julkaisunsa jälkeen, asiantuntijat arvioivat sen olevan käytännössä varma ehdokas myös tulevassa Oscar-gaalassa.
Lähde: Netflix