Motorolan älypuhelinliiketoiminnan maailmanlaajuinen kasvu on ollut yrityksen viime tilikaudella yli kymmenen prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Nyt yhtiö kertoo vaihtavansa vaihdetta ja keskittyy erityisesti Pohjoismaiden markkinoille.
Pohjoismaissa Motorola on kertonut laajentavansa tiimiään kaikilla osa-alueilla. Useat strategiset rekrytoinnit, entistä vahvempi vähittäismyyntikanava ja jatkuva keskittyminen brändin vahvistamiseen sekä useat innovatiiviset ja tekoälyyn perustuvat palvelut ovat tärkeitä osia suunnitelmasta, jonka tavoitteena on kaksinkertaistaa Pohjoismaiden liiketoiminta tulevina vuosina.
Pohjoismaissa ja Euroopassa Motorola on kasvanut viime aikoina nopeammin kuin ala keskimäärin. Euroopassa yhtiö saavutti suurimman liikevaihtonsa, markkinaosuutensa ja kannattavuutensa vuosikymmeneen vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä. Motorolan mukaan tämän kehityksen ansiosta yhtiöllä on hyvät mahdollisuudet kehittää liiketoimintaansa Pohjoismaissa.
”Olen erittäin ylpeä tuloksista, joita olemme jo saavuttaneet ja joita pystymme saavuttamaan nyt entistä vahvemman tiimimme avulla. Näemme suuren kysynnän houkuttelevan muotoilun, laadukkaan tietoturvan, innovatiivisten ominaisuuksien ja erinomaisen suorituskyvyn omaaville puhelimille, sekä kuluttajien että yrityskäyttäjien keskuudessa. Meiltä on myös tulossa monia jännittäviä lanseerauksia.”, sanoo Motorola Nordicin toimitusjohtaja Oscar Thunström.
Lisätäkseen markkinointia ja brändin tunnettuutta Pohjoismaissa Motorola on rekrytoinut Stine Jespersenin uudeksi Pohjoismaiden markkinointipäälliköksi. Hänellä on 15 vuoden kokemus markkinoinnista, johtamisesta, projektinhallinnasta ja suunnittelusta. Stine toimi aiemmin ASUS Nordicin markkinointijohtajana ja aloitti Motorolalla syksyllä 2023
”Odotan innolla Motorolan brändin nostamista tavalla, joka tavoittaa tärkeimmät kohderyhmämme ja auttaa meitä asemoimaan Motorolan älykkäänä ja innovatiivisena yrityksenä”, sanoo Stine Jespersen.
Pohjoismaiden kaupan markkinointiasiantuntijan tehtävään palkattiin viime vuonna Niclas Alm. Hän vastaa Motorolan kenttätiimistä, joka koostuu neljästä henkilöstä, jotka työskentelevät vähittäismyyntikanavan vahvistamiseksi ja kehittämiseksi. Niclasilla on 20 vuoden kokemus vähittäiskaupasta, sähköisestä kaupankäynnistä, kulutuselektroniikasta ja televiestinnästä.
”Olen intohimoinen myynnin kaikkien osa-alueiden suhteen, ja odotan innolla Motorolan läsnäolon vahvistamista kaikissa myymälöissä, esittelyissä ja näkyvyydessä”, Niclas Alm sanoo.
Lisäksi Motorolan tiimiin on liittynyt kaksi uutta henkilöä, jotka ovat aloittaneet työskentelyn keskittyen toimitusketjuun ja 4P-malliin (tuote, hinta, paikka ja saatavuus, viestintä), ja tiimiä laajennetaan edelleen kahdella henkilöllä myyntiosastolle, joiden odotetaan aloittavan tämän vuoden syksyllä.
Lähde: Motorolan tiedote