Nokia-puhelimista vastaava suomalainen HMD Global on tänään tiedottanut nimittäneensä uudeksi markkinointijohtajakseen Lars Silberbauerin. Silberbauer on aiemmin suunnitellut ja toteuttanut strategista markkinointia maailman menestyneimmille tuotemerkeille, kuten Kansainväliselle olympiakomitealle, LEGOlle ja MTV:lle.
”Olen innoissani siitä, että pääsen liittymään HMD Globaliin näin jännittävään aikaan. Olemme juuri lanseeranneet mullistavan uuden tilauspalvelu Circularin, jonka tavoitteena on muuttaa tapaa, jolla suhtaudumme puhelimen omistamiseen, sekä luoneet historiamme kaikkein ympäristöystävällisimmät puhelimet. Odotan innolla, että pääsen tukemaan liiketoimintaa uutuuksien käyttöönotossa ja työskentelemään tiimien kanssa löytääkseni lisää tapoja tuoda laadukasta mobiiliteknologiaa ja -palveluita kuluttajillemme ympäri maailmaa”, Silberbauer kommentoi.
Silberbauer vastaa HMD Globalin brändimarkkinoinnista ja kaupallisista strategioista koko Nokian älypuhelinten, matkapuhelinten, tablettien ja lisävarusteiden tuotevalikoimassa sekä HMD Globalin kuluttaja- ja yrityspalveluissa.
Silberbauer raportoi suoraan HMD Globalin toimitusjohtaja Florian Seichelle, joka kehittää edelleen pitkän aikavälin kasvustrategiaa koko Nokian laitevalikoimalle ja HMD Globalin palveluille.
Ennen nimitystään HMD Globalin markkinointijohtajaksi Silberbauer johti Kansainvälisen olympiakomitean brändi- ja markkinointitiimiä ja digitaalista tiimiä. Hän on toiminut myös MTV Digital Studiosin johtajana, jossa hän keskittyi MTV:n kasvattamiseen digitaalisten ja sosiaalisten kanavien kautta. Silberbauer on työskennellyt myös LEGO:lla Global Senior Directorina, jossa hän mullisti yrityksen digitaalisen jalanjäljen muuttamalla brändin, jolla ei ollut lainkaan läsnäoloa sosiaalisessa mediassa, yhdeksi maailman vaikuttavimmista digitaalisista brändeistä.
Tähän asti markkinointijohtajana HMD Globalilla on toiminut Stephen Taylor, joka nimitettiin tehtävään kaksi vuotta sitten Pekka Rantalan jättäessä yhtiön.
Lähde: HMD Global