Suomalainen Nokia-brändi on palaamassa televisiomarkkinoille, sillä intialainen Flipkart on ilmoittanut yhteistyöstään Nokian kanssa tuodakseen Nokia-merkkiset älytelevisiot myyntiin ympäri Intiaa. Nokia-televisiot eivät ole mikään uusi asia, sillä 90-luvulla Nokia valmisti myöskin omia televisioitaan, mutta luopui niistä matkapuhelimien suosion noustessa.
Flipkart on kertonut, että Nokia-merkkisissä älytelevisioissa tullaan näkemään erinomainen äänenlaatu, jonka toteuttaa JBL. Erityisesti JBL by HARMAN on tunnettu korkealaatuisista äänilaitteista ja nyt tekniikkaa tuodaan myös Nokia-televisioihin. Toistaiseksi Nokia-merkkisten älytelevisioiden teknisistä ominaisuuksista ei valitettavasti ole mitään tietoa, eikä ole myöskään varmaa koska ensimmäinen televisio tulee näkemään päivänvalon.
”Olemme iloisia siitä, että Intian johtava verkkokauppayritys Flipkart tuo ensimmäiset Nokia-merkkiset älytelevisiot Intian markkinoille. Tämä päivä merkitsee uutta innostavaa lukua Nokia-brändille, uudessa tuotekategoriassa. Ja mikä olisi parempi paikka aloitta kuin Intia, jossa meidän brändimme on luotettu laadusta, suunnittelusta ja luotettavuudesta. Flipkartin käsitys intialaisten kuluttajien tarpeista ja käyttäytymisestä auttaa tekemään Nokia-merkkisistä älytelevisioista saavutettavia ja edullisia monille”, kertoi Nokian brändikumppanuuksista vastaava johtaja Vipul Mehrotra.
Flipkart vastaa Nokia-merkkisten älytelevisioiden valmistamisesta ja myymisestä Intiassa. Samalla yritys on kertonut luovansa tuhansia uusia työpaikkoja. Flipkartilla on oikeus käyttää Nokia-brändiä vain älytelevisioissa Intian markkinoilla, kuten Flipkartilla on oikeus muun muassa Motorolan älytelevisioiden valmistamiseen.
Uudet älytelevisiot eivät siis liity brändin ohella millään muulla tavalla Nokiaan tai edes Nokia-älypuhelimista tunnettuun suomalaiseen HMD Globaliin. Vuonna 2016 Nokia lisensoi HMD Globalille oikeuden brändiinsä puhelimissa sekä tableteissa.
Lähde: Flipkartin tiedote