Posti on ilmoittanut uudistavansa suosituksi noussutta OmaPosti-sovellusta. Uudistus tulee päivityksen muodossa vaiheittain lokakuun alusta lähtien. Tällä hetkellä palvelulla on noin miljoona aktiivista käyttäjää kuukaudessa.
”OmaPosti on tärkein henkilöasiakkaille suunnattu digipalvelumme. Haluamme kehittää sen asiakaskokemusta, ja sitä kautta helpottaa asiakkaidemme elämää”, OmaPostin kanavaomistaja Miikka Roine kertoo.
Postin mukaan sovellukseen tulee uusi rakenne ja sen ulkonäkö uudistuu. Jatkossa paketeille ja kirjeille on omat osiot sovelluksessa.
”Paketit ja kirjeet erottuvat uudistetussa sovelluksessa omiksi osioikseen. Näin voimme paremmin kehittää niihin liittyviä toimintoja erikseen sen mukaan, mikä palvelee pakettien ja kirjeiden vastaanottajia parhaiten”, kerrotaan Postilta.
OmaPosti uudistuu erityisesti aktiivisen verkko-ostajan tarpeisiin. Paketin vastaanottaminen ja lähettäminen ovat uudistetun sovelluksen keskiössä. OmaPosti viestii käyttäjän kanssa aktiivisemmin ja nostaa toimenpiteitä vaativat asiat etusivulle.
OmaPostiin on erotettu omaksi osiokseen digitaalinen postilaatikko, joka tarjoaa jatkossakin helpon tavan vastaanottaa postia ja maksaa laskuja.
Uudistettu OmaPosti-sovellus lanseerataan vaiheittain. Ensimmäiset satunnaisesti valitut käyttäjät saavat sen lokakuun alussa, jonka jälkeen Posti laajentaa käyttäjäkuntaa syksyn mittaa. Kaikki käyttäjät saavat uuden version OmaPostista syksyn aikana.
Lähde: Posti