OnePlus on tänään ilmoittanut uudistavansa hieman logonsa sekä brändinsä visuaalista ilmettä. OnePlussan mukaan uuden ilmeen tavoitteena on tehdä brändistä entistä tunnistettavampi ja monipuolisempi. Päivitys on isoin muutos ilmeelle sitten OnePlussan perustamisen joulukuussa 2013.
”Uudistuksen tavoitteena on vahvistaa Never Settle -asennettamme. Suunnittelumme tehdään aina käyttäjät edellä, ja uskomme, että nämä muutokset vahvistavat brändimme pidettyjä ikonisia elementtejä. Samalla ne lisäävät sekä jännitystä että tasapainoa visuaaliseen identiteettiimme”, kuvailee Mats Hakansson, OnePlusin luova johtaja.
OnePlussan uusi visuaalinen identiteetti sisältää päivitetyt logot ja käyttöohjeet, jotka säilyttävät tutun OnePlus-ilmeen entistä tasapainoisemmalla tunnelmalla. Logossa on uusi kaareva “1”, joka on nyt helpompi lukea. Logon painopisteitä on niin ikään säädetty paremman tasapainon saavuttamiseksi. Ympäröivän laatikon +-merkki on isompi ja näkyvämpi. Tällä halutaan erityisesti huomioida OnePlus-yhteisö, joka on ollut avainasemassa yrityksen menestyksessä.
Logolla pyritään parantamaan tunnettuutta digitaalisissa kanavissa. Visuaalisen identiteetin mukana tulee uusi väripaletti, jonka keskeisin väri on OnePlussan jo ennestään tuttu punainen. Toissijaisina väreinä ovat sininen, vihreä, magenta, indigo ja keltainen. Niiden tarkoituksena on tehdä brändin muotoilusta entistä elinvoimaisempaa ja eloisampaa. Uusi fontti parantaa myös luettavuutta ja on miellyttävämpi silmille.
Uusi identiteetti pääsi päivänvaloon OnePlussan omien luovien suunnittelijoiden ja suunnittelutoimiston yhteistyönä. Työn tavoitteena oli yhdistää kaikki OnePlussan kosketuspisteet käyttäjiensä kanssa viestinnästä laitteiden ja palveluiden käyttämiseen.
”Kaikki yksityiskohdat ovat tärkeitä. Visuaalinen kieli on saanut inspiraationsa OnePlussan filosofiasta, minkä lisäksi hyödynsimme käyttäjien datapisteitä. Näin lopputuloksesta saatiin mahdollisimman kokonaisvaltainen”, sanoi Hakansson. ”OnePlus on kehittynyt nopeasti ideasta merkittäväksi tekijäksi markkinoilla. Uuden ilmeen esittely on vain yksi esimerkki siitä, miten teemme ”Never Settle” -asenteestamme totta.”
Lähde: OnePlussan lehdistötiedote (sähköposti)