Samsung on tänään tiedottanut palvelupisteverkostonsa laajentuvan myös iTapsan huoltopisteisiin. Aikaisemmin huoltopalvelut ovat olleet yksinoikeudella Aito Supportin vastuulla. Viime syksynä Samsungin takuuhuoltojen ongelmat nousivat otsikoihin SuomiMobiilin testattua huoltoa. Uudet muutokset eivät tule koskemaan takuuhuoltoja.
Aito Support on aloittanut vuoden 2023 alusta yhteistyön iTapsan kanssa. Samsungin mukaan yhtiön mobiililaitteiden eli älypuhelinten, kannettavien tietokoneiden, tablettien ja puettavien laitteiden huollon uuden alihankintamallin myötä iTapsa voi tehdä ainoastaan Samsungin mobiililaitteiden takuun ulkopuolisia korjauksia ilman Samsungin oman takuun umpeutumista.
Takuuhuolloista tulee vastaamaan edelleen Aito Support. Lisäksi iTapsa toimii takuuhuollettavien Samsungin laitteiden vastaanottopisteenä, eli asiakas voi toimittaa laitteensa iTapsan kautta takuuhuoltoon Aito Supportille.
Uuden iTapsa-yhteistyön ansiosta Samsungin huoltopalvelupisteiden tarjonta Suomessa kasvaa viidestä toimipisteestä yhteensä 17 toimipisteeseen, Aito Supportin toimipisteet mukaan luettuna. Esimerkiksi Joensuu, Lahti, Hämeenlinna ja Porvoo saavat ensimmäistä kertaa kokonaan oman huoltopalvelupisteensä, ja pääkaupunkiseudunkin tarjonta kasvaa kuudella toimipisteellä.
“Käytännössä yhteistyö tarkoittaa sitä, että Samsung-laitteen oma takuu ja IP-luokitukset säilyvät huollettavassa laitteessa, kun käyttäjä asioi iTapsassa. Aiemmin Samsungin laitetakuu ja IP-luokitukset ovat rauenneet kyseisessä tilanteessa. Lisäksi laajentamalla huomattavasti valtuutettujen huoltopisteiden verkostoa voimme tarjota entistä parempaa palvelua käyttäjille niin saavutettavuuden kuin laadunkin osalta”, sanoo Tomi Viro, Samsung Suomen mobiilituotteiden huoltopäällikkö.
Lähde: Samsungin tiedote