Samsung on tänä vuonna saanut tuotua taittuvanäyttöiset älypuhelimet suuremman yleisön tietoisuuteen ja monilla on nyt myös varaa hankkia niitä. Puhelimet ovat edelleen kalliita ja samalla taittuvan toteutuksen takia ne ovat alttiimpia hajoamiselle. Monimutkainen rakenne nostaa lisäksi puhelimien korjaukset selvästi kalliimmiksi. Nähtävästi Samsung pyrkii nyt välttämään kuluttajien huijaukset takuukorjauksien suhteen.
Uudessa Galaxy Z Flip 3 -puhelimessa on otettu käyttöön järjestelmä, jonka tavoitteena on välttää vääriä takuuvaatimuksia laitteiden hajotessa. Järjestelmä tallentaa sisäänrakennettujen antureiden avulla kaikki vapaat pudotukset, joilla pystytään todistamaan laitteen putoaminen. Tietojen mukaan Samsungin palvelukeskuksien insinöörit pystyvät sen avulla helposti määrittämään, putosiko puhelin yli 1 metrin korkeudelta.
Jos putoaminen pystytään todentamaan, niin Samsungilla on oikeus kieltäytyä ilmaisista korjauksista, vaikka laite olisi edelleen takuunalainen.
Koreassa on jo raportteja siitä, että joiltakin Galaxy Z Flip 3 -puhelimen omistajilta evättiin ilmaiset korjaukset takuun puitteissa. On myös tapauksia, joissa Galaxy Z Flip 3:n käyttäjä kertoo Samsungin olleen valmis korjaamaan puhelimen takuun alaisena, vaikka laitteesta nähtiin sen pudonneen jopa 3 kertaa ja viimeisin pudotus oli 10 tuntia ennen näytön hajoamista.
Galaxy Z Flip 3 -puhelimien käyttäjien täytyy olla siis varovaisia puhelimen kanssa. Esimerkiksi laitetta ei kannata heittää normaaliin tapaan esimerkiksi sängylle tai sohvalle, sillä pahimmassa tapauksessa sekin voi evätä laitteen korjaamisen takuun piikkiin.
Lähde: Sammobile.com