Spotify Wrapped on tältä vuodelta nyt julkaistu, ja sen avulla käyttäjät voivat hauskalla tavalla saada koosteen omasta musiikkimaustaan, suosikkikappaleista- ja artisteista. Spotify Wrapped on suosituksi noussut markkinointikampanja, joka lanseerattiin ensimmäisen kerran vuonna 2016.
Spotify antaa käyttäjille myös tarkan tiedon musiikin kuunteluun käytetystä ajasta sekä vertaa niitä muiden käyttäjien keskiarvoon. Uutena ominaisuutena Spotify Wrapped pitää sisällään tänä vuonna ”kuuntelijapersoonan”. Spotify analysoi käyttäjän kuuntelutavan ja määrittää sen perusteella yhden 16 kategoriasta.
Wrapped sisältää myös erittelyn kuuntelijoiden tottumuksista päivän mittaan, eli se erittelee millaista musiikkia käyttäjä kuuntelee aamulla, iltapäivällä ja illalla. Mukana on myös tutut artistien viestit, joissa tunnetut artistit, kuten Taylor Swift ja Billie Eilish kiittävät fanejaan heidän musiikin kuuntelemisesta.
Tuttuun tapaan Spotify luo myös käyttäjälle personoidun soittilistan, jossa on sata vuoden aikana kuunnelluinta kappaletta.
Spotify on myös paljastanut palvelun kuunnelluimmat artistit, ja Bad Bunny on säilyttänyt ykköspaikkansa striimatuimpana artistina maailmanlaajuisesti. Yhdysvalloissa vuoden 2022 parhaat artistit olivat Drake, Taylor Swift, Bad Bunny, Kanye West ja The Weeknd.
Spotify Wrapped näytetään käyttäjille heti Spotify-sovelluksen aloitussivulla 30. marraskuuta lähtien. Jos ilmoitus ei kuitenkaan ilmesty, niin käytössä pitää olla myös uusin Spotify-versio Android- ja iOS-laitteilla (v8.7.78).
Lähde: Spotify