Samsung on julkaissut Suomen osalta virallisen tiedotteen, jossa kerrotaan uutta tietoa Galaxy Note 7 -puhelimen täysin pieleen menneestä myyntiintulosta sekä annetaan ohjeita laitteen omistajille sekä ennakkotilaajille. Vaikka Galaxy Note 7:n myynti ei olekaan Suomessa alkanut, eikä tule koskaan alkamaankaan, niin innokkaimmat ovat puhelimen voineet jostain muusta maasta käydä hakemassa, jonka takia myös Samsung Suomi kehottaa kaikkia Galaxy Note7:n omistavia asiakkaita varmuuskopioimaan tietonsa, sulkemaan puhelimen ja lopettamaan sen käytön. Kehotus koskee vain Samsungin Note7-puhelinta, eikä mitään muita laitteita.
Samsung tarjoaa Suomessa Galaxy Note7 -puhelimen tilaajille oikeutta vaihtaa laite joko Galaxy S7- tai Galaxy S7 edge -puhelimeen. Samsung on myös sitoutunut korvaamaan laitteiden välisen hintaeron. Tarjolla on myös vaihtoehto, joka antaa asiakkaalle oikeuden purkaa kauppa ja saada rahansa takaisin kokonaisuudessaan.
Suomessa asiakkaille tarjotaan seuraavia vaihtoehtoja:
- Vaihda Galaxy Note7 -puhelin Galaxy S7:ään tai Galaxy S7 edgeen (ja saa korvaus laitteiden hintaerosta)
- Pura kauppa ja saa kaikki rahasi takaisin
”Asiakkaidemme turvallisuus on meille ensiarvoisen tärkeää. Vaikka Galaxy Note7:n myynti ei ole alkanut Suomessa, kehotamme kaikkia Galaxy Note7:n silti omistavia varmuuskopioimaan tietonsa, sulkemaan puhelimen ja lopettamaan sen käytön”, sanoo Lars Jansson, Corporate Vice President & Head of Mobile Division Samsung Electronics Nordic.
”Haluamme pyytää kaikilta Galaxy Note7 -asiakkailtamme syvästi anteeksi, ettemme ole täyttäneet Samsungille asettamianne laatuodotuksia. Kiitämme teitä kärsivällisyydestänne ja pahoittelemme syvästi aiheuttamaamme harmia”, Jansson jatkaa.
Samsung on nyt siis lopettanut kokonaisuudessaan Galaxy Note7:n tuotannon, eikä yhtiöllä ole aikeita tuoda puhelinta takaisin myyntiin. Samsungin tarjoamien hyvitysvaihtoehtojen nojalla kannattaa ottaa yhteys jälleenmyyjään, jonka kautta puhelin on ennakkotilattu.