HonorYleinen

Tiesitkö tämän? Honorin tarina alkoi Helsingistä vuonna 2014, nyt itsenäisellä Honorilla on 10 000 työntekijää ja avaimet puhelinmarkkinoiden valloittamiseen

Honorin toimitusjohtaja George Zhao esittelee uutta Magic 3 Pro -puhelinta.

Huaweista irtautunut itsenäinen Honor on julkaissut tänään uudet Magic 3-, Magic 3 Pro- ja Magic 3 Pro+ -älypuhelimet globaalisti, joita odotetaan myyntiin myöhemmin tänä vuonna. Tilaisuuden aikana Honor kertoi myös yhtiöstä mielenkiintoisia tietoja. Lisäksi Honor kertoi suunnitelmistaan jatkaa laajentumistaan ja sitoutumistaan tarjoamaan poikkeuksellista asiakaspalveluaan ja korkealaatuisia tuotteita itsenäistymisensä jälkeen.

Honor aloitti tilaisuuden kertaamalla historiaansa ja kertoi brändin globaalin tarinan alkaneen vuonna 2014 Helsingistä. Suomessa julkaistiin tuolloin ensimmäistä kertaa globaaleille markkinoille Honor 6 -älypuhelin, joka oli ensimmäinen Kiinan ulkopuolella myyntiin tuotu Honor-puhelin koskaan. Tämän jälkeen Honorin älypuhelimia on myyty miljoonia kappaleita ympäri maailmaa, ja vuosittain Honor on julkaissut uusia huippuluokan älypuhelimia. Vuonna 2019 Honor kuitenkin kohtasi haasteita Huawein alaisuudessa, jonka takia irtautuminen oli ainoa tapa säilyttää Honor älypuhelinmarkkinoilla. Nyt Honor on kirjoittamassa uuden luvun historiankirjoihin.

Honorin globaali matka alkoi Suomesta vuonna 2014.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Uuden Honorin työvoima on tällä hetkellä lähes 10 000 työntekijää, mikä on 2000 enemmän kuin vuoden alussa. Honor kertoo panostaneensa voimakkaasti tutkimus- ja tuotekehitykseen, ja sillä on neljä tuotekehityskeskusta ja yli 100 laboratoriota maailmanlaajuisesti. Uusia patenttihakemuksia yhtiö on jättänyt jo itsenäistymisen jälkeen 5500 kappaletta ja palauttanut nopeasti strategiset kumppanuudet maailman parhaiden toimijoiden kanssa.

Lisäksi Honor kertoi kasvattaneensa kotimarkkinoillaan Kiinassa vain kolmessa kuukaudessa markkinaosuuttaan 3 prosentista 14,6 prosenttiin, joka on innostanut brändiä kasvattamaan toimintaansa myös globaalisti.

Huawei ilmoitti marraskuussa 2020 myyvänsä globaalisti suositun tytärbrändin Honorin uudelle kiinalaisyritykselle, jonka nimeksi ilmoitettiin Shenzhen Zhixin New Information Technology Co., Ltd. Kauppaan kerrottiin kuuluvan Honor-liiketoiminta, eli brändin ohella tutkimus- ja tuotekehitystoiminnat, toimitusketjut sekä tuhansia työntekijöitä. Honor-brändi perustettiin vuonna 2013, jolloin kyseessä oli Huawein nuorille kuluttajille suunnattu älypuhelinbrändi. Nykyisin Honorin tavoitteena on haastaa kilpailijansa myös lippulaivapuhelimien kategoriassa.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Honorin uusi omistaja Shenzhen Zhixin on monen tahon yhteisyritys, jonka omistaa yli 30 Honor-brändin edustajaa sekä jakelijaa Kiinassa.

Huawein alaisuudessa Honor ei voinut tehdä yhteistyötä tärkeiden kumppaneidensa kanssa, mutta nyt irtautumisen jälkeen Honorin tilanne on selvästi parempi. Honor vahvisti vuoden alussa saaneensa käyntiin yhteistyön tärkeiden kumppaneiden kanssa, joita ovat AMD, Intel, MediaTek, Micron Technology, Microsoft, Qualcomm, Samsung, SK hynix sekä Sony. Lisäksi Honor 50 -puhelimien julkaisun yhteydessä Honor vahvisti saaneensa yhteistyön käyntiin Googlen kanssa, myös Magic 3 -sarjan puhelimet tulevat globaalisti saataville Googlen palveluilla varusteltuna.

Näille globaaleille markkinoille Honor on tulossa pian.

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja päätoimittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:Honor