OnePlus on kokenut huomattavia muutoksia viimeisen vuoden aikana ja nykyisin suomalaisten suosima älypuhelinbrändi toimii kokonaisuudessaan Oppon alaisuudessa. Kyseessä on siis suuremman kiinalaisvalmistajan tytärbrändi ja OnePlus on itsekin vahvistanut aikaisemmin tunnetun OnePlussan olevan kuollut. Aihe on herättänyt SuomiMobiilin lukijoissa suurta kiinnostusta, joten tuoreimmassa viikkokysymyksessä käsittelimme asiaa.
Kysyimme lukijoilta, aiotaanko OnePlus-puhelimia edelleen ostaa, vaikka vanha OnePlus on nyt kuollut. Viikkokysymys oli erittäin suosittu, sillä hyväksyttyjä ääniä kerättiin parin päivän aikana 1069 kappaletta. Suurin osa, eli 58,93 prosenttia vastaajista ilmoitti edelleen hankkivansa OnePlus-älypuhelimia, mutta samalla 41,07 prosenttia vastaajista ilmoitti, ettei tule enää ostamaan OnePlus-puhelimia.
Viikkokysymyksen lopputulos on siis hyvä OnePlussalle, ja se kertoo hyvin brändin asemasta Suomen älypuhelinmarkkinoilla. Suomalaiset ovat suosineet OnePlus-puhelimia jo vuosien ajan, joten tulos ei ole yllättävä. On kuitenkin hyvä huomata, että viikkokysymyksen perusteella monet eivät kuitenkaan enää tule ostamaan OnePlus-puhelimia, joten Oppon yhdistyminen on saattanut vaikuttaa myös negatiivisella tavalla OnePlussan kiinnostavuuteen suomalaisien keskuudessa.
Oppo ja OnePlus jakavat näkyään tuotekehityksen, ohjelmistokehityksen sekä monet muut tärkeät resurssit. OnePlus on vahvistanut tuovansa puhelimiinsa Oppon kanssa yhtenevän käyttöjärjestelmäkokemuksen ensi vuonna, eli yhtiö luopuu OxygenOS-käyttöliittymästä ja ottaa käyttöön Oppon ColorOS-version. OnePlus-brändin alaisuudessa nähdään jatkossakin omia puhelimia ja laitteita, mutta niissä saattaa olla paljon yhtäläisyyksiä Oppon laitteisiin, joka on nähty jo viimeisen vuoden aikana Nord-sarjassa.
Alapuolelta voi vielä tarkistaa viikkokysymyksen tarkat tulokset.