Yleinen

Älä osta mitään Puhelinfix.fi-verkkokaupasta – et välttämättä saa tilaustasi

Puhelin.fi-verkkokaupan etusivu.

Euroopan kuluttajakeskus on tänään tiedottanut saaneensa kuluttajilta kymmeniä yhteydenottoja virolaisen Sampobrand OÜ:n suomenkielisestä Puhelinfix.fi-verkkokaupasta. Verkkokauppa on jättänyt kymmeniä tilauksia toimittamatta.

Valtaosa valituksista koskee toimittamatta jääneitä tuotteita. Puhelinfix myy mobiililaitteiden tarvikkeita, kuten puhelimien, tablettien ja älykellojen panssarilaseja. Euroopan kuluttajakeskus on välittänyt osan tapauksista sovitteluun Viron Euroopan kuluttajakeskukseen (ECC Estonia).

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

”Seuraamme, ratkeavatko tapaukset sovittelun avulla. Kuluttajien lisäksi myös Viron toimipisteellämme on ollut vaikeuksia saada yritykseen yhteyttä”, kertoo Euroopan kuluttajakeskus tiedotteessaan.

Puhelinfix.fi-verkkokaupasta tuotteiden tilaamista kannattaa siis välttää, sillä todennäköisesti tilattuja tuotteita ei toimiteta.

Näin toimit

Euroopan kuluttajakeskus on luonut myös kattavat ohjeet, jos kuluttajat eivät ole saaneet tilaamiaan tuotteitaan verkkokaupasta. Jos et ole saanut tilaamasi tuotetta sovitun toimitusajan puitteissa, lähetä yritykselle kirjallinen valitus. Valituksen laatimisessa voit hyödyntää Euroopan kuluttajakeskuksen tietopakettia reklamaation tekemisestä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Jos olet maksanut luottokortilla tilaamasi tuotteen, jota ei ole toimitettu tai joka on virheellinen, sinulla on mahdollisuus vaatia maksu takaisin luottokorttiyhtiöltäsi. Pankkikorttimaksun ollessa kyseessä tarkista pankkisi sopimusehdoista, onko sinulla niiden perusteella vastaava oikeus. Korttiyhtiöiden verkkosivuilta löytyy yleensä valmis lomake maksunpalautusvaatimuksen tekoon esimerkiksi hakusanalla ”korttireklamaatio”.

Jos olet valinnut maksutavaksi laskun tai osamaksun, ole yhteydessä maksunvälittäjänä toimineeseen Paytrail Oyj:hin. Paytrailin sähköpostiosoite on [email protected] ja puhelinnumero 020 7181820.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Jos ongelma ei ratkea myyjän kanssa etkä voi tehdä korttireklamaatiota tai kääntyä Paytrailin puoleen, ole yhteydessä Euroopan kuluttajakeskukseen. Tarkemmat yhteystiedot löytyvät heidän sivuiltansa.

Euroopan kuluttajakeskus on kertonut välittäneensä tietoa verkkokaupan ongelmista myös kuluttaja-asiamiehelle.

Lähde: Euroopan kuluttajakeskuksen tiedote

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja pääkirjoittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:Yleinen