Älä osta näitä tuotteita edes Black Friday -tarjouksista! Verkkokauppa.com kertoi vuoden palautetuimmat ja kehnoimmiksi arvioidut tuotteet
Verkkokauppa.com on tänään listannut vuoden palautetuimmat ja kehnoimmiksi arvioidut tuotteensa. Listauksessa olevia tuotteita ei siis kannata ostaa edes Black Friday -alennuksista. Verkkokauppa.comin mukaan listaukset on tehty sen takia, jotta suomalaiset voisivat tehdä mahdollisimman tarpeellisia ja pitkäikäisiä hankintoja myös vuoden vilkkaimpana ostopäivänä.
Black Fridaysta on kasvanut viime vuosina vuoden ahkerin päivä tehdä hankintoja. Vaikka myymälöihin odotetaan viime vuoden poikkeuksellisen Black Fridayn jälkeen selvästi suurempia asiakasmääriä, kiritti pandemia-aika Black Fridayn ostohulinan siirtymistä verkkoon ja Verkkokauppa.com ennustaa liikenteen harppovan sivuillaan nyt perjantaina nelikymmenkertaiseksi tavalliseen perjantaipäivään verrattuna.
”Suomessakin vuosi vuodelta kasvanut Black Friday on tasoittanut merkittävästi joulukauppaa, kun lahjoja pukinkonttiin hankitaan yhä useammin jo marraskuun puolella. Black Friday on huipussaan verkossa asiakasliikenteeltään 40 kertaa suurempi keskiverto kävijämääriin verrattuna. Black Friday –viikon aikana tehdään yli sata tuhatta asiakastilausta yli 20 000 eri tuotteesta”, kertoo Verkkokauppa.comin kaupallinen johtaja Vesa Järveläinen.
Black Fridayn himotuimpia tuotteita ovat Verkkokauppa.comin mukaan perinteisesti televisiot, joiden hankinnan yhä useampi suomalainen keskittää loppuvuoden sesonkiin. Verkkokauppa.comin myyntidata osoittaa myös, että loppuvuoden kiireisimmän sesongin aikana kaupaksi käy yhden kuukauden aikana jopa neljännes koko vuoden aikana myytävistä älykelloista ja -puhelimista.
Verkkokauppa.com paljastaa taas Black Fridayn alla vuoden 2021 palautetuimmat ja huonoimmiksi arvioidut tuotteensa. Palautetuimpien listalta löytyy muun muassa polvituki, lataustelakka ja lihashuoltorulla. Kehnoimmiksi arvostelluimpien listalla on monta puhelintarviketta – etenkin panssarilaseja.
”Verkkokauppa.comista löytyy yli 400 000 sensuroimatonta tuotearvostelua, joiden avulla asiakkaamme saavat tietoa tuotteista ja voivat tehdä perehtyneitä valintoja. Asiakkaiden tekemät arviot myös auttavat meitä muokkaamaan valikoimaa sen mukaan, mitkä tuotteet toimivat ja mitkä eivät. Rehellisten tuotearvosteluiden näyttäminen ja palautusprosenttien kertominen ovat keinoja, joiden avulla vältämme asiakkaiden hutitilauksia – palautusprosenttimme onkin vain 1,0 %, ja eikä palautusliikenne juuri nouse edes vuoden suurimman ostopäivän Black Fridayn jälkeen”, sanoo Verkkokauppa.comin vastuullisuuspäällikkö Johanna Stenbäck.
Katso listaukset alapuolelta:
Lähde: Verkkokauppa.comin sähköpostitiedote