Huawein uuden P30-sarjan kampanjan tähtenä nähdään Suomessa huippuartisti Anna Puu. Anna Puu on musiikkialan suunnannäyttäjä, jonka rohkeus toteuttaa omaa visiotaan istuu luontevasti Huawein brändiin. Huawein brändityölle ominainen paikallisuus on näkynyt myös edellisvuosien markkinointikampanjoissa, joiden keulakuvina on nähty muun muassa Jenni Vartiainen ja Antti Tuisku.
Kotimaisen pop-musiikin kiintotähti Anna Puu julkaisi nimeään kantavan esikoisalbuminsa vuonna 2009. Nyt 10-vuotistaiteilijajuhlaansa viettävä muusikko on valloittanut suomalaisten sydämet kappaleilla, joissa kaihoisa romantiikka yhdistyy tarttuviin pop-säveliin. Kevään Huawei-yhteistyö huipentuu Helsingin Musiikkitalossa järjestettävässä P30-sarjan lanseeraustilaisuudessa, jossa Anna Puu esiintyy kutsuvieraille tulkiten akustisesti rakastetuimpia kappaleitaan.
”Musiikki on tapa toteuttaa itseäni siinä missä henkilökohtainen tyyli ja valokuvauskin. Minulle valokuvaus on ennen kaikkea tärkeimpien hetkien taltiointia, jolloin arjessa mukana kulkeva P30 Pro -älypuhelin on perinteistä kameraa kätevämpi ja kauniimpi vaihtoehto”, sanoo Anna Puu.
Anna Puu valikoitui Huawein kampanjaan, koska hän on helposti lähestyttävä ja karismaattinen artisti, joka jättää yleisöön vahvan tunnejäljen. Yhteinen sävel löytyi nopeasti kampanjakuvauksissa, kun Puu pääsi muoti- ja mainosvalokuvaaja Jan Lönnbergin ohjaukseen.
”Kampanjan kristallinsäihkyvään ilmeeseen oli helppo samaistua. Teknologian ei tarvitse olla väritöntä ja tylsää”, Anna Puu jatkaa.
”Anna Puu on palkittu artisti, upea ja valovoimainen esikuva. Hänessä kiteytyy vahva omiin unelmiin uskominen ja määrätietoinen työ niiden saavuttamiseksi. Tätä uskoa omaan potentiaaliin haluamme viestiä myös Huaweilla, jossa teknologialla on yhä suurempi mahdollistava vaikutus meidän jokaisen elämässä. Olemme ylpeitä ja iloisia saadessamme Annan mukaan paikalliseen kampanjaamme”, sanoo Huawei Suomen kuluttajaliiketoiminnan markkinointi- ja viestintäjohtaja Elina Takala.
Huawein P30-sarjan älypuhelimet tuovat mobiilivalokuvauksen viimeisimmät trendit kaikkien ulottuville, mikä kiteytyy kansainvälisessä brändisloganissa ”P for Photography”. Huipputason kamerateknologiaa sisältävät P-sarjan lippulaivamallit ovat saaneet aiemmin kiitosta muun muassa valokuvausammattilaisten arvostamassa DxOMarkin vertailuissa.
Huawei toi uutuuspuhelimet Suomessa myyntiin 26. maaliskuuta 2019.
Lähde: Huawein tiedote (sähköposti)