AppleYleinen

Applen valtavat ongelmat ohi, kaikki palvelut toimivat jälleen!

Applen toimitusjohtaja Tim Cook.

Päivitetty 21.3.2022 kello 21.40: Applen palvelut ovat jälleen toiminnassa.

Noin kello 21.37 Suomen aikaan kaikkien Applen palveluiden tila muuttui jälleen vihreäksi, eli ne ovat käytettävissä. Käyttökatko on siis vihdoin ohi, ja se kesti noin kolmen tunnin ajan alkaen kello 18.27 Suomen aikaan. Apple ei ole kuitenkaan virallisesti kommentoinut ongelmien syytä.

ALKUPERÄINEN ARTIKKELI: 

Useat Applen palvelut ovat juuri nyt alhaalla ympäri maailmaa toistaiseksi tuntemattomasta syystä. Muun muassa Downdetector on kertonut monissa Applen palveluissa olevan vikaa. Toistaiseksi Apple ei ole kommentoinut asiaa, eikä palveluiden tilannesivua ole päivitetty.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Ongelmia on havaittu alapuolella listatuissa sovelluksissa:

  • Apple Music
  • Apple iCloud
  • Apple Find my iPhone
  • Apple App Store
  • Apple Maps
  • Apple Store
  • Apple iMessage
  • Apple Support
  • Apple TV
  • Apple Fitness+
  • Apple FaceTime
  • Apple Notes
  • Apple Stocks
  • Apple Podcasts
  • Apple iTunes
  • Apple News
  • Siri

Suomessa ongelmia on havaittuna muun muassa AppStoressa, Apple Musicissa ja iCloudissa. Applen palveluiden ongelmat vaikuttavat myös kolmannen osapuolen sovelluksiin, sillä käyttäjät eivät voi esimerkiksi varmuuskopioida tietoja iCloudiin. Käyttäjät saavat palveluita avatessa alapuolella nähtäviä virheilmoituksia.

Bloombergin Mark Gurman on kertonut Twitterissä myös Applen sisäisien järjestelmien olevan alhaalla.


Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Apple on nyt myös päivittänyt palveluidensa tilannetta sivuillansa ja vahvistanut ainakin 11 palvelussa olevan ongelmia. Nämä palvelut ovat App Store, Apple Arcade, Apple Music, Apple TV+, iCloud Kalenteri, iCloud Mail, iCould Yhteystiedot, iTunes Store, Radio, Suojattu iCould-lähetys.

Punaisella merkityissä palveluissa on Applen mukaan ongelmia.

Applen järjestelmien tila -sivuston perusteella ongelmat jatkavat laajenemistaan useimpiin palveluihin.

Ongelmat vain laajenevat Applen status-sivun mukaan.

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja päätoimittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:Apple