OnePlussan perustajajäsen ja nykyisin uuden Nothing-yrityksen toimitusjohtaja Carl Pei on julkaissut tänään mielenkiintoisen blogipostauksen. Nothing on täyttänyt tänään yhden vuoden ja tämän aikana yhtiö on julkaissut jo ensimmäiset Nothing Ear (1) -kuulokkeet, jonka kunniaksi Pei on julkaissut hieman lisätietoja yrityksen nykytilasta.
Nothing Ear (1) -kuulokkeet julkaistiin vasta kesällä, mutta Carl Pein mukaan tuote on saavuttanut jo suuren suosion. Kuulokkeita on tilattu jo 320 000 kappaletta, joista vain 180 000 tilausta on pystytty toimittamaan. Loppujen tilauksien pitäisi tulla pian, kunhan toimitusketjut pystyvät vastaamaan kysyntään.
Yrityksen tavoitteena on saada myytyä 600 000 kuuloketta, mutta tarkkaa aikataulua tavoitteen saavuttamiseksi ei anneta. Pein mukaan Nothing Ear (1) -kuulokkeet myyvät hyvin juuri nyt. Nothing vertaa kuulokkeidensa myyntiä Apple iPod-laitteeseen, jonka ensimmäistä sukupolvea myytiin aikoinaan 400 000 kappaletta.
Carl Pei kertoo blogipostauksessaan myös erittäin mielenkiintoisen syyn siihen, miksi yritys ei ole pystynyt vastaamaan kysyntään. Pein mukaan Nothing on kokenut teollisuussabotaasia suuremman yrityksen toimesta.
”Hauskuuden lisäämiseksi meillä on myös ollut suuri vakiintunut toimija, joka on hyökännyt meidän toimitusketjuamme vastaan ja on yrittänyt estää pääsymme avainkomponentteihin. Meidän pitäisi ottaa se kunnioituksen osoituksena”, kertoi Nothingin toimitusjohtaja Carl Pei blogipostauksessa.
Valitettavasti syytöstä Pei ei tue millään todisteilla, eikä tiedoissa anneta mitään viitteitä siitä, mikä suuri toimija olisi kyseessä. Nähtävästi jokin suurista kuulokevalmistajista on huolissaan Nothingin tuottamasta kilpailusta tai siitä, mitä Carl Pei pystyy rakentamaan Nothingin kanssa. Koko blogipostauksen voi käydä lukemassa lähdelinkistä.
Lähde: Nothing Community