Huawei on ilmoittanut saaneensa yhtiön omaan AppGallery-sovelluskauppaan ensimmäisen Rovion mobiilipelin ladattavaksi maailmanlaajuisesti. AppGallerysta voi ladata nyt Angry Birds 2 -pelin Huawein puhelimille, joissa ei ole Googlen palveluita. Angry Birds -sarjan pelejä on ladattu ympäri maailman yli 4,5 miljardia kertaa.
Angry Birds 2 on ensimmäinen AppGalleryssä julkaistava Rovio-peli, mutta peliin perustuva elokuva on jo saatavilla Huawei Video -palvelussa. Pelaamisen ohella Huawei-käyttäjät voivat pian personoida puhelimensa Angry Birds 2 -aiheisten Huawei-teemojen avulla. Samoin Huawein älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden omistajat pääsevät pian käsiksi Angry Birds 2 -kellotauluun.
Huawei tukee pelin julkaisua tarjoamalla useissa kanavissa, myös sovelluskaupan ulkopuolella, mahdollisuuden olla kosketuksissa Angry Birds -brändin kanssa. Näin pelaajien on helppoa päästä mukaan pelin tunnelmaan eri laitteillaan. Lisäksi eurooppalaiset pelaajat voivat lunastaa 50 prosentin cash-back-tarjouksen ensimmäisestä pelinsisäisestä ostoksestaan sekä 20 prosenttia muista ostoksistaan.
“Olemme innoissamme, että Angry Birds 2 tulee AppGallery-kumppanuutemme kautta miljoonien uusien pelaajien saataville. Rovion päämääränä on ennen kaikkea tuottaa iloa, joten on aina hienoa, kun pelimme sekä niiden tuottama riemu saavuttaa uuden yleisön. Toivon, että monet uudet pelaajat pääsevät toden teolla pelin laajojen mahdollisuuksien sekä possujen poksauttelun makuun Angry Birds -ystäviemme kanssa”, toteaa Miikka Lindgren, VP, Business Development, Rovio.
“Kaikki rakastavat Angry Birdsia ja ovat joskus pelanneet näitä pelejä. Kyseessä on mahdollisesti eräs kaikkien aikojen ikonisimmista pelisarjoista. On hienoa, että Huawei-käyttäjät pääsevät tämän huippupelin pariin AppGalleryssa. Olemme myös ylpeitä yhteistyöstämme Rovion kanssa sekä kiitollisia heidän tuestaan. Olemme erittäin sitoutuneita tekemään työtä yhdessä sovelluskehittäjien kanssa ja tarjoamaan käyttäjillemme heidän kaipaamiaan pelikokemuksia”, sanoo Derek Yu, Vice President, Huawei CEE & Nordic, Huawei Consumer Business Group.
Huawein mukaan pelikategoria on AppGalleryn kasvavan sovellusvalikoiman kulmakivi, ja valikoimasta löytyykin yli 500 prosenttia enemmän pelejä kuin vuosi sitten. Yhtiö on myös luonut erillisen välilehden peleille AppGalleryn etusivulla. Peliosasto julkaistiin sovelluskaupan uuden ulkomuodon kanssa aiemmin tänä vuonna. Uudistuksen myötä käyttäjät löytävät entistä helpommin ja nopeammin pelejä sekä muuta sisältöä, joka sopii juuri heidän mieltymyksiinsä.
Huawei tekee osana ekosysteeminsä kehittämistä yhteistyötä yli 4 miljoonan sovelluskehittäjän kanssa, tarkoituksena tuoda jatkuvasti uutta sisältöä alustalle. Huawein omalla HMS-mobiilipalvelualustalla on jo yli 134 000 sovellusta.
Lähde: Huawein tiedote