Google on julkistanut virallisesti uuden 3D-logon Android-käyttöjärjestelmälle. Päivitetyn brändin tavoitteena kerrotaan olevan auttaa yhdistämään Android paremmin Googleen. Viimeksi Android-brändiä päivitettiin vuonna 2019.
”Tiedämme, että ihmiset haluavat nykyään enemmän valinnanvaraa ja autonomiaa, ja haluamme brändimme heijastavan Androidia: jotain, joka antaa ihmisille vapauden luoda omilla ehdoillaan. Avoimena alustana on tärkeää, että sekä teknologiamme että brändimme kutsuvat ihmisiä luomaan, muodostamaan yhteyttä ja tekemään enemmän Googlen kanssa Android-laitteilla”, kerrotaan Googlelta.
Päivitettyyn brändiin on haettu inspiraatiota Androidin Material You -muotokielestä, joten uudistus täydentää Googlen tuotemerkkipalettia ja se on mukautuva. Lisäksi Google siirtyy pois Androidin pienten kirjainten tyylistä, joka auttaa nostamaan logoa. Uuden Android-tyylin kerrotaan heijastavan enemmän Googlen logoa ja se luo tasapainon näiden kahden välille.
Toinen merkittävä muutos nähdään Android-robotissa, joka on nähty vuodesta 2019 asti Android-brändin rinnalla. Nyt robotista on tehty 3D-malli, jolle kerrotaan annetun enemmän ulottuvuuksia ja paljon enemmän luonnetta. Robottia voidaan käyttää eri materiaaleilla, väreillä sekä lisävarusteilla.
Google on päivittänyt myös robotin ulkoasua, jonka tavoitteena on varmistaa sen olevan siirrettävissä helposti digitaalisesta muodosta tosielämän ympäristöihin. Robotin runko on nyt kupumainen kapseli aikaisemman litteän sijasta.
Päivitetty logo, 3D-robotti sekä uusi brändi-identiteetti tullaan näkemään Android-laitteissa tästä vuodesta alkaen.
Lähde: Google