HMD Globalilta on odotettu alkuvuonna uutta brändiä, kun yhtiö kertoi viime vuoden loppupuolella tuovansa HMD-brändillä varusteltuja laitteita Nokia-tuotteiden rinnalle. Nyt HMD on MWC-messujen yhteydessä Barcelonassa esitellyt tarkemmin suunnitelmiaan uudistetusta brändistä.
Yksinkertaistettuna HMD tavoitteena on tehdä puhelimia, jotka ovat kohtuuhintaisia, kauniita, haluttuja ja helposti korjattavia. Jatkossa HMD toteuttaa monibrändistrategiaa, jossa se jatkaa Nokia-puhelimien kehittämistä ja tuo siihen rinnalle uusia HMD Original -laitteita.
”Seitsemänvuotisen matkamme aikana olemme saavuttaneet yhdessä paljon. Suunnitelmana on tehdä vielä enemmän nyt, kun esittelemme maailmalle uuden HMD:n. Haluamme olla positiivisen ja kannattavan muutoksen suunnannäyttäjä monibrändistrategiallamme: kehitämme uusia HMD-alkuperäislaitteita, luomme Nokia-puhelimia ja teemme yhteistyötä tunnettujen kumppaneiden kanssa”, kertoi HMD:n perustaja ja toimitusjohtaja Jean-Francois Baril.
Yhtiö kertoo haluavansa rakentaa innovatiivisia ja värikkäitä laitteita, joiden korjaamista halutaan viedä eteenpäin. HMD Global kertookin, että laitteiden korjattavuus nousee uudelle tasolle, kun korjaamiseen tarvittavien vaiheiden määrä vähenee huomattavasti.
Uuden brändin julkaisun yhteydessä HMD esitteli HMD Fusion -kehittäjätyökaluja, jotka on tarkoitettu lisävarustekehittäjien käyttöön. HMD Fusionin avulla esimerkiksi kuoriin mahdollistetaan erilaisten lisäominaisuuksien tuonti. HMD Fusion -paketissa on suunnittelijoille tiedostoja, jotka sisältävät ohjelmistointegraatioita ja muita tiedostoja.
Mahdollisuuksien kerrotaan olevan rajattomat ja esimerkiksi suurempien akkujen tuonti puhelimiin suunniteltuihin kuoriin on mahdollista uusien suunnittelutyökalujen avulla. HMD Global haluaa erottua trendikkäillä ja monipuolisilla kuorilla kilpailijoista. Nähtäväksi kuitenkin jää missä määrin kuorivalmistajat innostuvat HMD Globalin suunnitelmista.
Lähde: HMD Globalin lehdistötiedote