AppleGoogleHuaweiMicrosoftTeknologiaYleinen

Huawei nousi 20 sijaa BrandZ:n maailman arvokkaimpien brändien listalla

huawei-logoHuawei on tänään tiedottanut sijoituksestaan maailman sadan arvokkaimman brändin listauksessa. Huawei kertoo olleensa yksi 20 parhaasta brändiarvoaan kohentaneesta brändistä. Huawei nousi listauksessa peräti 20 sijaa ja sijoittui 50:nneksi arvokkaimmaksi brändiksi.

Markkinatutkimusyhtiö Millward Brownin vuotuisen BrandZ Top 100 Most Valuable Brands -raportista käy ilmi, että Huawein brändi arvioitiin maailman 50. arvokkaimmaksi. Huawein brändin arvoksi arvioitiin 18 652 miljardia dollaria. Viime vuonna Huawein brändi arvioitiin 70:nneksi arvokkaimmaksi brändiksi.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Huawein brändi jättää taakseen myös tunnettuja brändejä, joita ovat muun muassa Intel, PayPal, Siemens sekä Ebay. BrandZ Top 100 Most Valuable Brands -raportin mukaan Googlen brändi olisi maailman arvokkain noin 229 198 miljardilla dollarilla. Googlen jälkeen brändiarvoltaan suurimmat ovat Apple (228 460 miljardia dollaria) sekä Microsoft (121 824 miljardia dollaria).

”Huawei vakiinnutti asemansa kolmen suurimman matkapuhelinvalmistajan joukossa vuonna 2015. Tuorein BrandZ:n raportti vahvistaa uskoamme, että olemme oikealla tiellä tavoitellessamme markkinajohtajuutta. Menestys edellyttää, että teemme asioita suurella sydämellä joka markkina-alueella, Suomi mukaan lukien”, Huawein markkinointijohtaja Sofia Lehtimäki sanoo.

Huawein brändiarvon nousun syy löytyy yhtiön viime vuoden vahvasta tuloksesta. Vuonna 2015 Huawei toimitti 108 miljoonaa älypuhelinta ja yhtiön tulos ylitti 20 miljardia dollaria.

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja pääkirjoittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:Apple