LGYleinen

LG on nyt nuorekkaampi – uusi logo ja brändi-identiteetti julkaistiin

LG:n uusi logo

Korealainen LG on julkistanut tänään yhtiön uuden brändi-identiteetin sekä päivitetyn logon. LG:n mukaan muutoksen tavoitteena on tehdä brändistä dynaamisempi ja nuorekkaampi.

Uusissa brändiohjeissa LG on hahmotellut uuden suunnan brändille, jota rakastetaan kuluttajien keskuudessa eri maissa ja eri sukupolvissa. LG panostaa nyt aikaisempaa enemmän muun muassa Z-sukupolveen. LG tulee kuitenkin säästämään ydinarvonsa, joiden kerrotaan olevan ”tinkimätön asiakaskokemus”, ”ihmiskeskeinen innovaatio” sekä ”lämpö hymyn tehostamiseksi”.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

LG:n entinen logo

”Vahvan ja johdonmukaisen brändistrategian ansiosta voimme paremmin viestiä arvolupauksestamme ja ainutlaatuisesta identiteetistämme, joka yhdistää harmonisesti innovaatioita ja lämpöä. Uutta brändistrategiaa toteuttaessaan LG pyrkii tulemaan ikoniseksi brändiksi, joka resonoi sukupolvien ja alueiden yli ulottuvien kuluttajien keskuudessa”, sanoi LG Electronicsin toimitusjohtaja William Cho.

Brändin iskulause ”Life’s Good” sisältää viestin siitä, kuinka yritys antaa asiakkailleen mahdollisuuden nauttia laadukkaasta elämästä ja nauttia arvokkaista hetkistä LG:n tuotteiden, palveluiden ja viestinnän kautta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Uusi brändisuunta sisältää LG:n visuaalisen identiteetin uudistamisen, joka tulkitsee yhtiön mukaan uudelleen brändin ”olemassa olevaa lämpöä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta”. L ja G -kirjaimista koostuva logo suorittaa uudessa digitaalisessa versiossa kahdeksan liikettä, joiden joukossa on nyökkäys, pyöriminen ja silmänisku. Uusien ominaisuuksiensa ansiosta logo voi tervehtiä asiakkaita ystävällisellä hymyllä tai liikkua taustamusiikin mukana.

LG on tehnyt myös muutoksia logon väreihin. Alkuperäisen LG Red -värin lisäksi yritys käyttää entistä energisempää LG Active Red -väriä kaikissa asiakaspisteissä. Lisäksi LG esitteli erilaisia gradienttielementtejä LG Active Redin, valkoisen ja mustan sävyissä, mikä tarjoaa vaihtelua, koska niitä voidaan soveltaa kunkin tuotteen tai palvelun ominaisuuksien mukaan. Lisäksi ”Life’s Good” -tekstille on myös suunniteltu uusi kirjasintyyli, jota tullaan käyttämään entistä laajemmin tuotepakkauksissa.

Lähde: LG:n tiedote 

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja päätoimittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:LG