Ex-OnePlus-pomo Carl Pei on perustanut uuden Nothing-yrityksen, jonka tavoitteena on tuoda markkinoille uusia kuluttajatuotteita laajan ekosysteemin turvin. Kyseessä on eurooppalainen kuluttajatuotebrändi, joka tulee julkaisemaan 27. heinäkuuta ensimmäisen tuotteensa. Luvassa ovat Nothing Ear (1) -kuulokkeet, joista on tänään kerrottu hieman ensimmäisiä tietoja.
Nothing on kertonut Ear (1) -kuulokkeiden yhden avainominaisuuksista olevan aktiivinen taustamelun vaimennus (ANC), joka on yleistynyt täyslangattomissa kuulokkeissa viimeisien vuosien aikana. Melunvaimennus on toteutettuna kolme mikrofonin avulla, ja ominaisuus mahdollistaa häiriöttömän keskittymiskokemuksen musiikkiin ja ääneen. Nothingin tavoitteena on tarjota kuulokkeilta premium-tason käyttökokemusta sekä parhaimpia teknisiä ratkaisuja.
Nothing on vahvistanut Ear (1) -kuulokkeiden hinnan olevan myös 99 euroa. Kuulokkeet on luotu taistelemaan huippuluokan täyslangattomien kuulokkeiden kategoriassa, mutta ne ovat jopa puolet halvemmat. Kuulokkeiden muotoilun keskiössä on kerrottu olevan läpinäkyvyys ja ergonomisuus, mutta valitettavasti tarkkaa kuvaa kuulokkeista ei vielä ole julkaistu.
Kuulokkeet julkaistaan 27. heinäkuuta, jolloin Nothing on luvannut paljastaa kaikki loput tiedot Ear (1) -tuotteesta.
Jo joulukuussa 2020 kerrottiin Carl Pein uuden yrityksen saaneen 7 miljoonaan dollarin siemenrahoituksen, johon osallistui merkittäviä teknologiajohtajia ja sijoittajia, kuten Tony Fadell, Casey Neistat, Kevin Lin, Steve Huffman ja Josh Buckley. Nothingin missiona on poistaa esteitä ihmisten ja tekniikan väliltä saumattoman tulvaisuuden luomiseksi. Yritykseltä on lupa odottaa laitteiden ekosysteemiä upealla muotoilulla.
Lähde: Nothingin tiedote (sähköposti)