OnePlusYleinen

OnePlus lahjoitti Suomessa 50 puhelinta Pelastusarmeijan jouluavun kautta

Suomessa vuodesta 2016 lähtien läsnä ollut älypuhelinbrändi OnePlus on ilmoittanut lahjoittaneensa kymmeniä puhelimia niitä tarvitseville Pelastusarmeijan kautta. OnePlus on noussut viime vuosina suosituimpien brändien joukkoon Suomessa ja se tunnetaan erityisesti vahvasti yhteisöstään.

OnePlus on nyt joulun alla päättänyt lahjoittaa puhelimia hyväntekeväisyyteen. Suomessa brändi lahjoittaa Pelastusarmeijalle 50 puhelinta jouluapuun. Iso-Britanniassa samanlainen lahjoitus tehdään Centrepoint-järjestölle, ja Tanskassa OnePlus lahjoittaa puhelimet myös Pelastusarmeijan kautta jouluapuna.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Joulu on Suomessa tärkeä mutta kallis juhla, jonka viettoon monella ei ole varaa. Pandemian, Ukrainan sodan ja inflaation vaikutukset näkyvät monien taloudessa ja arjessa, ja joulunvietto tulee tänä vuonna yhä useammalle kalliimmaksi kuin aiemmin. Tämä on näkynyt myös Pelastusarmeijan toiminnassa.

Avuntarvitsijoiden määrät ovat jopa kaksinkertaistuneet. Kyse ei ole pakolaisista, vaan inflaatio vaikuttaa tällä hetkellä vähävaraisten elämäntilanteeseen todella suuresti. Jouluna korostuu erityisesti lapsiperheiden tarpeet. Ruoan tarve on arkea suurempi, mutta joululahjat ovat myös erittäin tärkeitä. Nyt osa avunsaajista saattaa löytää jouluna uuden puhelimen Pelastusarmeijan lahjapaketista.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

”Olemme saaneet tänä vuonna ennätysmäärän yhteydenottoja jouluapuun liittyen, joten viidenkymmenen puhelimen lahjoitus OnePlussalta tulee todella tarpeeseen näin joulun alla. Joulu on antamisen juhla, mutta meidän asiakkaillemme se on ahdistavaa aikaa, kun korkeat odotukset ja todellisuus eivät kohtaa. On hienoa, että voimme laittaa lahjakassiin hyvän älypuhelimen niille, joilla ei ole varaa ostaa puhelinta itse”, kertoo Pelastusarmeijan viestintäsektorin päällikkö, Majuri Esa Nenonen.

“Pelastusarmeija tekee arvokasta työtä Suomessa ja varsinkin joulun aikaan eriarvoisuus korostuu, kun kaikilla ei ole varaa ostaa joululahjoja. Suomalaiset ovat ottaneet brändimme hienosti vastaan ja olemme iloisia, että voimme antaa takaisin yhteisöllemme myös tällä tavalla: tarjoamalla puhelimia myös niille, joilla ei ole varaa hankkia uutta puhelinta”, sanoo OnePlus Euroopan strategianjohtaja Tuomas Lampén.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Pelastusarmeijan Joulupata-keräys järjestettiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1906. Keräyksen tuotolla avustetaan taloudellisiin vaikeuksiin joutuneita kotitalouksia Suomessa, joista merkittävimmät kohderyhmät ovat edelleen lapsiperheet, pieneläkeläiset ja työttömät. Apua annetaan ruoka- ja vaate- ja tavaralahjoituksina sekä ostokortteina, ja varoilla voidaan tukea myös harrastustoimintaa sekä järjestää leirejä ja kerhoja eri kohderyhmille.

Lähde: OnePlussan sähköpostitiedote

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja päätoimittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:OnePlus