OnePlus vihjasi yhdysvaltalaisella Twitter-tilillään eilen Samsungin tämän päivän julkaisun alla mysteerisestä ”julkaisusta”, mutta se ei ollut aivan sitä mitä odotettiin. Osa ehti odottamaan OnePlussalta jopa taittuvanäyttöistä älypuhelinta, mutta kyseessä oli vain huono markkinointikampanja Samsungin kustannuksella.
Eilen julkaistussa Twitter-päivityksessä OnePlus oli ottanut Galaxy-aiheisen teeman ja laittanut kaksi OnePlus 9 -puhelinta rinnakkain, joka olisi voinut vihjata esimerkiksi kaksoisnäyttöisestä puhelimesta tai vaihtoehtoisesti taittuvanäyttöisestä puhelimesta. OnePlus kuitenkin yritti saada huomion pois Samsungin suuresta Unpacked-tilaisuudesta epätoivoisella markkinointikampanjallaan.
OnePlus ei esitellyt mitään uutta, vaan kyseessä oli mainoskampanja, jossa mainostettiin edullisempaa hintaa OnePlus 9 -puhelimesta hyödyntämällä Samsungin tämän päivän tilaisuutta. Kyseessä oli siis harhaanjohtavaa markkinointia kiinalaiselta brändiltä, eikä erikoiset ja jopa kyseenalaiset markkinointikampanjat ole millään tavalla uusi asia Oppon tytärbrändille.
Globaalit tekniikkasivustot eivät suuremmin innostuneet OnePlussan epämääräisestä mainoskampanjasta, ja esimerkiksi tunnettu yhdysvaltalainen Android Police -sivusto tiivisti turhan hypetyksen varsin ytimekkäästi lauseeseen: ”Who fucking cares, OnePlus”.
Lisäksi Twitterissä monet käyttäjät ovat ihmetelleet OnePlussan markkinointitempausta, joista muutamia löytyy alapuolelta.
This is such a trashy way to advertise. This made me dislike OnePlus more than I already did. https://t.co/3WdLO2kF2H
— Michael Secret – The All-Father 👽 (@rmeestudios) August 11, 2021
😂😂😂 delete this https://t.co/Gyt0JYmKFl
— Tomi (@GadgetsBoy) August 11, 2021
this is stupid, disgusting, and you should feel badhttps://t.co/r435sshohn https://t.co/fBICS2dooe
— Kok Kee (@KokiYaps) August 11, 2021