ReseteSamsungYleinen

Samsung parantaa mobiililaitteiden huoltoa Suomessa – Resete on uusi valtuutettu huoltokumppani

Samsungin logo

Samsungin huoltopalvelut ovat olleet otsikoissa useaan kertaan viimeisen vuoden aikana, sillä toiminta ei ole tyydyttänyt suomalaisia. Huolloista on vastannut aikaisemmin Aito Support, jonka toimesta takuuhuollot venyivät viime vuonna jopa usean kuukauden mittaisiksi. Alkuvuoden aikana Samsung on lähtenyt parantamaan huoltopalveluita, ja nyt on solmittu uusi kumppanuus.

Samsung ja Resete ovat tänään allekirjoittaneet sopimuksen, jonka mukaan Resete vastaa jatkossa korealaisjätin mobiililaitteiden huolloista. Resetellä on oikeus tehdä Samsungin laitteiden takuuhuoltoja, mutta myös takuun ulkopuolisia huoltoja.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Samsung-valtuutuksen myötä Resetellä on valtuutus markkinoiden kolmen suurimman merkin kanssa ja yhteensä 13 laitevalmistajan kanssa. Sopimuksen myötä Resetellä on valtuutus huoltaa noin 90 prosenttia Suomen markkinoiden laitekannasta.

”On hienoa päästä kumppaniksi Samsung-huoltoihin. Asiakkaat ovat toistuvasti kysyneet meiltä markkinajohtajan huoltoja ja olen todella tyytyväinen, että voimme nyt vastata myöntävästi. Tavoitteena on tarjota myös Samsung-asiakkaille markkinoiden parasta nopeutta ja laatua joihin asiakkaamme ovat tottuneet. Samsung-huoltojen tuoman volyymikasvun myötä meillä on mahdollisuus kehittää palveluita entisestään. Ensimmäisenä uudistuksena voimme nyt tarjota entistäkin monipuolisemmat ja nopeammat logistiikkavaihtoehdot”, kertoo Reseten toimitusjohtaja Risto Päivänsalo.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

”Samsungille palveleva, ammattimainen ja nopea huoltoverkosto on keskeinen tavoite, sillä toimivat jälkimarkkinapalvelut ovat oleellinen osa asiakaskokemusta. Haluamme olla näissä palveluissa huipputasolla. Kesä on huoltojen osalta vuoden kiireisintä aikaa ja nyt tehdyllä sopimuksella halusimme varmistaa, että markkinassa on riittävästi osaavaa huoltokapasiteettia hoitamaan asiakkaiden tarpeet ilman viiveitä. Reseten maine markkinoilla on hyvä ja olemme tehneet kattavan analyysin ja varmistuneet siitä, että yhtiöllä on edellytykset hoitaa huoltoja Samsungin edellyttämällä, korkealla suoritustasolla”, kertoo Samsung Suomen mobiilituotteiden huoltopäällikkö Tomi Viro.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Helmikuussa Resete kertoi SuomiMobiilille, että Helsingin ja Tampereen toimipisteiden yhteenlaskettu huoltokapasiteetti on 5000 laitetta kuukaudessa, joka vastaa 150-200 laitetta päivässä. Lisäksi Reseten takuuhuoltojen läpimenoajan kerrotaan olevan ainoastaan 1,4 päivää ja asiakasvelotustöissä aika on keskimäärin 2,9 päivää. Tarkemmin Reseten toimintaa voi tutustua aikaisemmasta artikkelistamme tämän linkin takaa.

Samsung ilmoitti jo tammikuussa parantavansa palveluverkostoaan iTapsan kanssa, joka toimii Aito Supportin kanssa solmitun alihankintamallin mukaisesti. Itapsa sai sopimuksen myötä oikeuden ainoastaan Samsungin mobiililaitteiden takuun ulkopuolisien korjauksien tekemiseen.

Lähde: Reseten sähköpostitiedote

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja päätoimittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:Resete