Black FridayVerkkokauppa.comYleinen

Älä osta ainakaan näitä Black Friday -alennuksista! Verkkokauppa.com listasi palautetuimmat ja huonoimmiksi arvioidut tuotteet

Kuva: Verkkokauppa.com

Verkkokauppa.com on tänään listannut jälleen palautetuimmat ja huonoimmaksi arvioiduimmat tuotteensa, jotta asiakkaat voivat tehdä fiksuja ostopäätöksiä. Tieto on tärkeä erityisesti Black Fridayn ja joulusesongin alla, jotta vältytään huonoilta hankinnoilta.

Verkkokauppa.com arvioi, että yhä useampi kuluttaja tekee Black Friday -ostoksensa verkossa. Pidemmän kampanjan ansiosta myymälöissä tullaan näkemään liikkeen ulkopuolelle ulottuvien jonojen sijasta tasaista vilskettä pitkin viikkoa. Suomen logistiikkayhtiöt tulevat olemaan toimitusten osalta kiireisiä seuraavan kahden viikon ajan.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Verkkokauppa.comin mukaan vallitseva maailmantilanne näkyy suomalaisten tavassa tehdä ostoksia, sillä tarjouksista ei haeta mitä käteen sattuu osumaan, vaan kaupoille lähdetään yhä enemmän jokin tietty asia mielessä. Harkitseva ostokäyttäytyminen näkyy myös Verkkokauppa.comin tuotteiden palautusprosentin merkittävässä laskussa, sillä asiakaspalautusten osuus painui menneen vuoden osalta 0,9 prosenttiin.

”Ihmiset ovat yhä tarkempia siitä, mitä ostavat. Erityisesti isommat ostokset, kuten vaikkapa televisio, tehdään nyt vähemmän spontaanisti ja enemmän tarvepohjalta. Tavoitteenamme on auttaa suomalaisia tekemään mahdollisimman pitkäaikaisia hankintoja sekä sesonkina että sen ulkopuolella”, kertoo Verkkokauppa.comin vastuullisuuspäällikkö Johanna Stenbäck.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Verkkokauppa.comin sivuilta löytyy yli 400 000 sensuroimatonta tuotearvostelua, joiden avulla suomalaiset pystyvät tekemään ostopäätöksiä. Sivustolta löytyy myös tuotekohtainen hintapuntari, joka vertaa Verkkokauppa.comin hintaa ajankohtaiseen markkinahintaan.

Verkkokauppa.com paljastaa jälleen Black Fridayn kynnyksellä vuoden 2022 palautetuimmat ja huonoimmiksi arvioidut tuotteensa. Palautetuimpien tuotteiden listalta löytyvät muun muassa lumikengät ja älyprojektori. Erilaiset oheislaitteet, kuten tulostimet, pitävät kärkisijoja huonoimmiksi arvioitujen tuotteiden listalla.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

“Listalla olevien tuotteiden palautusprosentit ovat verrattain korkeita, ja onkin tärkeää tarkastella palautusten syitä, jotta voimme toteuttaa oikeita toimenpiteitä palautusprosentin pienentämiseksi. Suuri osa tuotepalautuksista johtuu ”hutiostoksesta”. Niiden kohdalla tarkastelemme, miten voisimme kertoa tuotteesta ja sen ominaisuuksista tarkemmin. Seuraamme tarkasti myös huoltopalautuksia”, Stenbäck sanoo.

Myös heikko arvostelu voi johtua puutteellisista tuotetiedoista, kun asiakkaan odotukset eivät tule kohdatuksi, tai sitten laatuongelmasta.

“Tämä haaste koskettaa koko kaupan alaa, ja jälleenmyyjien pitää panostaa entisestään siihen, että asiakas saa riittävät tiedot tuotteesta ennen ostopäätöstä”, Stenbäck summaa.

Palautetuimmat tuotteet TOP10

Huonoimmiksi arvioidut tuotteet TOP10

Lähde: Verkkokauppa.comin tiedote

Eero Salminen
Eero Salminen, SuomiMobiilin perustaja ja pääkirjoittaja. Yhteydenotot: [email protected]

Kommentoi

Lisää aiheesta:Black Friday