Huaweista irtautunut Honor on saavuttanut jo aikaisempien raporttien mukaan vahvaa kasvua kotimarkkinoillaan Kiinassa. Nyt myös tutkimusyhtiö Counterpoint on antanut oman näkemyksensä tilanteesta.
Counterpointin mukaan Honor ohitti Kiinassa Xiaomin elokuussa noustessaan kolmanneksi suurimmaksi valmistajaksi. Vain elokuun aikana Honor pystyi kasvattamaan myyntiään 18 prosentilla kuukausitasolla, joka tekee brändistä myös yhden Kiinan nopeimmin kasvavista. Elokuussa Honorin markkinaosuus oli Kiinassa ennätyskorkea 15 prosenttia, mutta vielä edessä ovat Oppo ja Vivo 21 ja 23 prosentin markkinaosuuksillaan.
Uudessa raportissa Counterpoint kertoo Honorin menestyksen syyksi erityisesti monipuoliset tuotejulkistukset sekä yhtiön laajat tutkimus- ja tuotekehitysvalmiudet. Honor 50:n kerrotaan olleen menestys keskihintaluokassa ja uudet Magic-sarjan puhelimet laajentavat Honorin läsnäolon myös lippulaivaluokkaan. Honor tulee myös kiristämään Kiinan älypuhelinmarkkinan tilannetta entisestään vuoden lopulla, kun yhtiöltä odotetaan uusia tuotteita.
Toistaiseksi Honor on pystynyt elvyttämään toimintaansa vasta Kiinan markkinoilla. Huonoimmillaan Honorin markkinaosuus oli Kiinassa huhtikuussa 2021, jolloin yhtiö pystyi saavuttamaan vain 3 prosentin markkinaosuuden. Muutamassa kuukaudessa Honor on pystynyt kasvamaan suuresti, sillä 15 prosentin markkinaosuuden kaappaaminen ei ole Kiinassa kovinkaan helppoa.
Globaalisti Honor ei ole vielä tuonut myyntiin uusia puhelimia, vaan nähtävästi vuoden lopulla tullaan tuomaan Euroopassakin tarjolle ensimmäiset puhelimet. Globaalisti Honor pystyy tarjoamaan puhelimissaan 5G-yhteydet sekä Googlen palvelut, joita ei Huawein alaisuudessa pystytty hyödyntämään.
Lähde: Counterpoint